Kan een hamster suïcidaal zijn?

mijn hamster blijft klimmen en zich dan laten vallen.. ik heb deze vraag over dat klimmen en laten vallen al gesteld, maar het zit me toch niet helemaal lekker.. stel nou dat hij suïcidaal is omdat hij het niet naar zijn zin heeft.. hij kan niet praten, dus misschien is dit zijn manier van aangeven daarvan? Kan een hamster überhaupt suïcidaal zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
Jouw hamster heet toch niet toevallig Bob? Zie deze eerder gestelde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/hamster-suicidaal.118907
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
néé hij heet géén Bob xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef... ik weet het niet.....
Maar je kan hem wel speeltjes geven, zoals hieronder, en mischien wat meer aandacht. Ik zeg niet dat u dat niet doet, hoor!!! ^.^

Het beste antwoord

Nee, een hamster kan niet suicidaal zijn. Zoveel breincapaciteit heeft hij niet pm ba te denken over waarom hij dood wil.
Elk levend organisme heeft een natuurlijke drive om te overleven. Op het moment dat iemand zelfmoord wil plegen is er vaak op t laatste moment nog een automatische reactie in het brein om het niet te doen.
Je hamster doet het niet impulsief zoals bij bv bipolaire mensen wel kan gebeuren, want je hamster blijft klimmen.
En zoals ik al zei, in tegenstelling tot de suicidale mensen onder ons heeft je hamster niet genoeg hersencapaciteit om te bedenken waarom hij dood zou willen.
Dat bestaat niet!!!
Je hamster vertoond volkomen normaal hamstergedrag. Hij is actief en speelt.
Kleuters klimmen ook op speelrekken en springen er van af. Denk je dat die ook allemaal suicidaal zijn!
Je hamster klimt niet naar beneden omdat hij dat niet kan, de vorige keer heeft iemand je dat piekfijn uitgelegd en ook wat je daaraan zou kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hamsters kunnen inderdaad suïcidaal zijn.
Het verhaal van klimmen-laten vallen, komt me bekend voor.
Mijn hamster deed dit ook en is vervolgens ook dood gegaan...

Ik heb ergens gelezen dat hamsters dit doen wanneer ze zich vervelen.
Misschien een idee om hem vaker los te laten lopen of speeltjes te kopen voor hem?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zegt de dierenarts ervan? Het lijkt eerder op neurotisch gedrag. Waarschijnlijk verveelt hij zich een ons in zijn kleine gevangenisje:D. Geef hem eens een andere kooi en ander speelgoed. Of vervang zijn oude speelgoed voor wat nieuw spulletjes. Iets gezonds om op te knabbelen misschien, een stukje hout of wat kale takjes misschien? Ga ook eens langs de dierenarts, of bel ze een keertje voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hamster kan geen diepte zien, dus 't kan wel eens zijn dat het beestje niet weet hoe hoog hij is, en zich laat vallen.

Tipje: Maak een hangmatje in je hok, liefst op de plek waar hij zich graag laat vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip voor nieuwe speeltje,, een soort bal waar de hamster in kan. En dan kan die door het hele 'huis' rondrennen, verveelt die zich minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super inderdaad die bal, maar laat je hammie er wel binnen korte tijd weer uit, omdat hij geen rust kan nemen in de bal, omdat deze altijd maar blijft rollen. Maar dat terzijde...
Geef je hamster een soortgenoot. Dan heeft hij iemand om mee te babbelen en houdt hij er misschien mee op.