Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft mijn kat altijd "antwoord" in de vorm van een miauwtje als ik nies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ze denken dat je tegen ze praat, als je niest.
Ze ervaren een nies als gepraat, dus ze willen je iets duidelijk maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze wil je gezondheid wensen 'bless miajouw'

nee dat is onzin natuurlijk. katten reageren op geluid en dus ook op een stem (siamees en heilige birmaan staan hier erg bekend om)

ik heb 2 perzen die ook 'praten' als je ze wat zegt.
een van de 2 kan zelfs zingen
dan zing ik 'fijne verjaardag voor ....' een de kat zegt miauw' zo kan ze het hele liedje.
ook het nummer van Gordon zingt ze mee (ik hou van miauw, zoveel van miauw, ik kan niet leven in een wereld...etc)

als de kids huilen gaat ze naar ze toe, geeft kopjes en gaat zachtjes tegen ze miauwen. het is een kat die best op zichzelf is, dus we noemen het 'troosten' wat ze doet.

de kat van jou heeft het als je niest. zo heeft elke kat zijn eigenaardigheden. dat maakt het juist van die leuke dieren :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
leuk antwoord!
als ik m'n katten vraag hoe ze hun vleesje willen, zeggen ze 'rauwwww' ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MONSTERS zijn het!!! haha
die van mij gaat slijmen. zit op de vensterbank en tikt heel voorzichtig met zijn pootje op mijn schouder.
dan zeg ik 'wat mot je?' en dan een lieve miauw en kopje geven in het luchtledige. (ik ben ZO lief, en pRRRrrrrr jij ook.. prrr... en nu opschieten met dat voer) :OP
dan doet ie ook nog weleens high five (t zelfde maar dan tegen mijn hand)
als ze eten hebben gehad doet ie t meer hoor, dan ben ik spontaan van de baan en gaat het eigenlijk alleen nog maar om mijn schoot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, ik heb 13 jaar een siamees en een half siamees gehad en die waren continu in gesprek met me...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, gezellie he?
had vroeger een heilige birmaan, die had ook niet bepaald een klem op haar kaken.
met de mafkezen die ik nu heb ... die praten ze al voor ik het huis binnenkom. staan ze op de vensterbank met de poten tegen het raam op en beginnen gelijk met mopperen .......of een warm welkom natuurlijk, ik ben er nog niet helemaal achter :OP

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding