bijten kleine schildpadjes veel en altijd?

ik ben er over aan het nadenken om van die kleine schildpadjes te nemen op mn slaapkamer. maar een tijdje geleden had ik er naar geinformeerd en die man vertelde dat ze wel veel bijten.. ik weet niet of dat verschilt in soort?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het meest in de handel en ook wel de sterkste soort is de geelwangschildpad, helaas is dat nog al een bijter. En als hij wat vast heeft ( vinger of zo) laat hij zo maar niet los!!! Kleine schildpadjes worden hele grote schildpadden die dan erg veel ruimte en verzorging nodig hebben, zoniet dan stikt de bak met schildpadden je slaapkamer uit, ook kan je een ernstige bacterie infectie op lopen van schildpadden, door het warme water en de ontlasting van de schildpad. Waterschildpadden poepen, uitsluitend in het water, dat dan binnen een dag kan gaan stinken. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!! Je zit er zo 30 jaar aan vast!!

Als je een schildpad neemt voor te knuffelen. neem er dan geen. Ik heb er nu 2 al 15 jaar. Als je bijten zie je geen tandjes er is gewoon een stuk eruit. Levende vissen verslinden ze in enkele minuten. Bijt kracht van schildpadden is ook extreem groot. Heb respect voor dieren en laat ze zo veel mogelijk met rust. Ik zou nu ook geen schildpadden kopen meer kopen en ik probeer ze zoveel mogelijk ruimte te geven. En je hoeft ze niet te kopen je kan ze tegenwoordig bijna in iedere wijk vijver al vangen omdat mensen er zo verantwoordelijk mee omgaan.

Naast het feit dat ze bijten en een levenlang meegaan,poepen ze ook nog erg veel en je zal het water erg vaak moeten verschonen ookal heb je er een filter in.Dus weet waar je aan begint.

ze zaagrug, roodwang, geelwang (meest bekende soorten die men verkoopt) bijten allemaal! ze worden binnen een korte zijn erg groot, en dan merk je dat het rovers zijn. heb je geen ruimte voor een aquarium/terrarium, wil je geen dure pomp aanschaffen met een grote capaciteit, geen vlees en vis geven aan je dieren, geen levend voer geven aan de dieren, of geen duur voer aan willen schaffen, het grote aquarium/terrarium niet zeer regelmatig helemaal leeg en schoon willen maken, je niet willen verdiepen in speciale lampen, water temperatuur, en temperatuur van de lucht, ziekten/aandoeningen etc. dan NIET doen. schildpadden die vis/vlees eten zijn rovers en gaan vroeg of laat bijten in ieder geval altijd bijten. ook de schildpadjes die zo schattig leken!! je staat versteld van de kracht van de kaken van een schildpad overigens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100