bijten kleine schildpadjes veel en altijd?

ik ben er over aan het nadenken om van die kleine schildpadjes te nemen op mn slaapkamer. maar een tijdje geleden had ik er naar geinformeerd en die man vertelde dat ze wel veel bijten.. ik weet niet of dat verschilt in soort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (4)

Het meest in de handel en ook wel de sterkste soort is de geelwangschildpad, helaas is dat nog al een bijter.
En als hij wat vast heeft ( vinger of zo) laat hij zo maar niet los!!!
Kleine schildpadjes worden hele grote schildpadden die dan erg veel ruimte en verzorging nodig hebben, zoniet dan stikt de bak met schildpadden je slaapkamer uit, ook kan je een ernstige bacterie infectie op lopen van schildpadden, door het warme water en de ontlasting van de schildpad.
Waterschildpadden poepen, uitsluitend in het water, dat dan binnen een dag kan gaan stinken.
Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!
Je zit er zo 30 jaar aan vast!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb 1 bak 100l en 2 met 50l. Daar staat nog een filter op. De schildpadden zitten in de grootste bak. 1 van 50l is een bezink bak en de andere de pomp bak waarin alles uitkomt. De pomp pompt het in de filter en terug in de bakken. Mijn schildpadden zijn ongeveer zoals de foto hier boven dus ik kan eigenlijk alweer kijken voor een grotere bak. Ook hebben ze de mogelijkheid om over de bakken heen te lopen om te zonnen onder de lamp/zon. Ik ben het dus zeker eens met eddijst dat je goed moet beseffen dat ze oud en groot worden. Ik kocht ze 15 jaar terug juist omdat ze me hele leven meegaan.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, een dikke plus+
Rieneke1
12 jaar geleden
aanvulling: je bent een godsvermogen kwijt aan energie!
en echt super kan je het niet voor ze maken.
dikke plus ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van hier ook een paddo-plusje! :)
Als je een schildpad neemt voor te knuffelen. neem er dan geen. Ik heb er nu 2 al 15 jaar. Als je bijten zie je geen tandjes er is gewoon een stuk eruit. Levende vissen verslinden ze in enkele minuten. Bijt kracht van schildpadden is ook extreem groot.

Heb respect voor dieren en laat ze zo veel mogelijk met rust. Ik zou nu ook geen schildpadden kopen meer kopen en ik probeer ze zoveel mogelijk ruimte te geven.

En je hoeft ze niet te kopen je kan ze tegenwoordig bijna in iedere wijk vijver al vangen omdat mensen er zo verantwoordelijk mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, knuffelen, moet er niet aan denken!
Deze schitterende dieren hebben veel ruimte nodig, bij ons leven ze in het natuurpark, ik voer ze bij met kattebrokjes, als ze mijn hand met voer omhoog zien gaan, komen ze als kippen naar me toe.
Ze hebben ook al een aantal keren eieren gelegd, maar daar kwam niets uit, te korte zomer denk ik.
We hebben er 15, meest roodwang en enkele geelwangen.
Vooral de geelwang is erg bijterig.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de eieren in een broed machine kunnen plaatsen maar belangrijker is te weten wat erna te doen. Ik dacht dat roodwang zeldzame was en het zou mooi zijn als je ze kan kweken om erna weer uit te laten zetten in hun natuurlijke omgeving. Ik vind het ook jammer dat mensen kikkervisjes meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, weet je, de eieren in een broedmachine doen zou kunnen, maar daarna dus, daar is geen enkele ervaring mee, bijna zeker zijn ze ook niet bevrucht.
En stel je hebt dan 6 kleine schildpadjes, dan zit ik dus vast aan wat jij allemaal moet doen, bakken, lampen , eilandjes maken, water verversen en pas na een jaar of 4 zijn ze voldoende winterhard om het park in te gaan, maar daar zitten we al aan een maximum, ik moet ze al bijvoeren, omdat ze al de waterslakken, jonge salamanders, kikkervisjes enz. opvreten.
Met nog meer schildpadden is mijn probleem ook groter.
Verkopen mogen roodwangen niet meer.
Nee, dus maar lekker niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NAh je zou kunnen proberen ze terug te brengen naar waar ze vandaan komen. Persoonlijk zou ik ze altijd uit een vijver halen. Ze horen hier niet en zoals je zegt ze vreten letterlijk alles op.
Naast het feit dat ze bijten en een levenlang meegaan,poepen ze ook nog erg veel en je zal het water erg vaak moeten verschonen ookal heb je er een filter in.Dus weet waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zaagrug, roodwang, geelwang (meest bekende soorten die men verkoopt) bijten allemaal!
ze worden binnen een korte zijn erg groot, en dan merk je dat het rovers zijn.

heb je geen ruimte voor een aquarium/terrarium, wil je geen dure pomp aanschaffen met een grote capaciteit, geen vlees en vis geven aan je dieren, geen levend voer geven aan de dieren, of geen duur voer aan willen schaffen, het grote aquarium/terrarium niet zeer regelmatig helemaal leeg en schoon willen maken, je niet willen verdiepen in speciale lampen, water temperatuur, en temperatuur van de lucht, ziekten/aandoeningen etc.

dan NIET doen. schildpadden die vis/vlees eten zijn rovers en gaan vroeg of laat bijten in ieder geval altijd bijten. ook de schildpadjes die zo schattig leken!!
je staat versteld van de kracht van de kaken van een schildpad overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. ik wist niet dat er zo veel bij kwam kijken! toch maar wat anders verzinnen dan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er komt idd heel veel bij kijken, daarom worden zo weinig schildpadden groot en volwassen, of belanden in de sloop of bij een opvang. goed dat je je erin wilt verdiepen en even verder kijkt dan je neus lang is! :)