Welke knaagdieren zijn makkelijk tam te krijgen?

Graag wil ik weten welke van volgende knaagdieren makkelijk tam te krijgen zijn.

- Oostelijke wangzakeekhoorn
- Echte renmuizen
- Woestijnmuizen
- Stekelmuizen
- Dwergmuis
- Afrikaanse dwergmuis
- Kleurmuis
- Cavia
- Mara

Bij de makkelijk tam te krijgen (volgens mij) horen:
- Bruine rat
- Goudhamster
- Russische dwerghamster
- Campbell’s dwerghamster
- Chinese dwerghamster

Moeilijk tam (volgens mij):
- Chinchilla
- Zwartstaartprairiehond
- Aziatische gestreepte grondeekhoorn
- Woestijndwerghamster
- Degoe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (6)

ik heb uitstekende ervaringen met goudhamsters, vooral met de mannetjes.
lieve diertjes, die je met zachtheid en begrip erg tam kunt maken.
het is dat het geen combi is met katten, anders had ik ze nog.
wel apart houden, anders vechten ze elkaar de tent uit, als je niet binnen de kortste keren een geboorteexplosie hebt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha combi met katten is het idd niet.
+1 de muisjes en hamsters zitten hier dan ook achter slot en grendel (in ruimte waar de langharige schootplakkers niet mogen komen maar soms ontglippen) de kikkers en vissen zitten veilig achter glas, maar boeiend vinden ze het wel, en de hond ...die doet nergens iets op uit eigenlijk. (hoezo klein artis.... was nog de brilapen vergeten van de avatar) :OP
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt euca! :)
hamster zijn echt houdini's.
ik heb twee keer meegemaakt dat een kat een ontsnapte hamster aan m'n voeten kwam leggen :(
Ratjes zijn errug leuk! Gewoon de tamme ratjes zoals iedereen die wel kent. Ik heb er eentje gehad en die was haast net zo aanhankelijk, speels en slim als een hond of kat. Liep gewoon los in m'n kamer. Wel oppassen voor nu en dan een plasje en ja, het blijft een knaagdier, die zetten af en toe toch de randjes in een lekker boek of je gordijnen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iPhone-typfoutje: randjes moet zijn tandjes.
Ik vond een bruine rat niet zo makkelijk tam te krijgen. De gewone bastaardratten die je overal ziet zijn wel ontzettend leuke en makkelijke beestjes, mits je ze heel goed verzorgt natuurlijk. Ze zijn erg sociaal, dus veel aandacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dochter en zoon hebben ratten gehad, deze twee waren wel tam maar dat kostte wel tijd en sowieso veel aandacht. Na een aantal weken vakantie (logeerden ze bij iemand anders, die minder aandacht gaf) konden ze weer van vooraf aan beginnen met tam maken. Nu een dwerghamster (2e) heel leuk, grappig beestje eigenlijk vanaf dag 1 tam, door veel aanraken. Heel lief..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cavia's zijn makkelijk tam te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerbils zijn best wel lastig tam te krijgen, maar hun nieuwsgierigheid wint het snel van hun angst.