Wat kan een rede zijn waarom een hamster klimt en zich laat vallen, en hoe kan je het stoppen?

ik heb al op internet gezocht, maar ik wil liever een betrouwbaar antwoord hebben.. hij klimt omhoog aan de tralies, en op 30 centimeter van de grond laat hij zich weer vallen.. het is een paar keer goedgegaan, maar net kon ik nog net op tijd mijn hand onder hem houden om hem op te vangen, anders was hij op zijn looprad gevallen.. hoe kan ik hem laten stoppen hiermee, en waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waarom hij het doet mr mijn hamster deed het ook en de hamster van m'n vriendin ook. Gwn een rare hamstertik

Het beste antwoord

Mijn hamster doet dit ook. Ik ga ervan uit dat hij het gewoon leuk vind. Hij land zacht in het zaagsel, dus zorgen erom heb ik er niet vooralsnog niet om.
Misschien kun je je rad op een ander plekje zetten?
Of anders een hangmatje boven het radje hangen zodat de hamster er niet bovenop valt.

Een extra verdieping maken is ook leuk voor je hamster. Dan worden de "hoogtes" ook al verkleint.
Op de onderstaande link kun je heel veel informatie vinden, ook over "doe het zelf" inrichten van je kooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hamsters kunnen vlot omhoog klimmen, maar niet omlaag. Heb je je hamster al omlaag zien klimmen?

Het plaatsen van een schuin breed laddertje tegen de tralies kan een oplossing bieden, omdat de hamster dan een betere weg naar beneden weet dan zich te laten vallen.

Verhinderen dat hij steeds weer opnieuw naar boven klimt, is een onbegonnen zaak. Dus maken dat ie weer vlot naar beneden kan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een suïcidale hamster?! Misschien een partner voor hem/haar kopen? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee! een partner bij je hamster. Bloedbad en slachtpartij gegarandeerd.
Nooit doen hoor, twee hamsters in een kooi, dat is erg zielig, ze maken elkaar af.
ik had ook een hamster die dit deed. ik vond het ook raar, maar hamsters doen dit gewoon vanwege hun instinct. ze zijn gewend aan het klimmen en rennen etc. in de natuur en dit doen ze dus ook in hun kooi. je kan het niet afleren ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi hamster klimmen is niet normaal. Hamsters zijn dieren die op / in de grond leven. Ze zijn geen klim dieren maar wel graaf dieren. Hamsters kunnen geen diepte zien dus als ze naar beneden kijken. Denken ze dat ze al bij de grond zijn en laten ze zich vallen. En ze kunnen heel pijnlijk vallen dus het is best gevaarlijk. Ik raad je aan om een aquarium te kopen of een terrarium. Dan kunnen ze tenminste niet meer klimmen. En als dat te duur is dan zou ik hangmatten of zachte voorwerpen rondom de tralies plaatsen zodat ze zachtjes vallen.

Lisa,
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja je hebt heel erg gelijk