Ik denk omdat je hamster erin verstrikt kan raken en zelfs kan stikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen er in verstrikt raken vooral kleine hamsters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat? Hamsterwatten zijn prima nestmateriaal. Geef alleen nooit teveel in 1 keer. Af en toe een klein plukje geven en wachten totdat de hamster dit verwerkt heeft in zijn nestje.
Tja, als je het hele pak in 1 keer geeft raken ze misschien verstrikt. Zowel mijn grote als kleine hamsters gaf ik altijd hamsterwol, nooit geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamsterwatten zijn niet gevaarlijk voor hamsters.
Ze zijn perfect om een nestje van te bouwen.
Zolang je ze niet betrapt met opeten, is alles veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit topic is al aardig oud, maar wil toch nog graag melden dat hamsterwatten wel degelijk gevaarlijk zijn.
En wel hierom:
Het kan de wangzakken of de darmen van de hamster verstoppen en draden van het materiaal kunnen zijn pootjes afknellen.

Zie http://www.licg.nl/kk/dieren/zoogdieren/hamster.html