Wat is een geschikte hond voor mij?

Ik wil een kleine hond die een lief karakter heeft. Niet al te veel beweging nodig omdat ik vaak werk. Mijn moeder zal er ook e.e.a. aan verzorgen dus moet met meerdere mensen overweg kunnen.

Toegevoegd na 1 uur:
Even voor de duidelijkheid. Ik woon thuis bij mijn ouders.
Mijn moeder wil er ook voor zorgen... dus als ik naar mijn werk ben is mijn moeder er voor het hondje. Dus er is niks zieligs o.i.d. aan.
Gewoon een klein hondje die makkelijk is met meerdere mensen en die niet hele stukken hoeft te lopen (dit juist om een hond niet ongelukkig te maken, die veel beweging nodig heeft en dit niet krijgt). In principe waar jullie op antwoorden komt niet echt voor in mijn vraag.. want ik er staat nergens dat de hond grote tijden alleen zal zijn en geen aandacht krijgt.

Toegevoegd na 1 uur:
EN IK MOT GEEN KAT.

Toegevoegd na 1 uur:
Enne ik ben me nog helemaal aan het voorzien van informatie voordat ik uberhaupt ergens aan begin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://collectie.hmr.rotterdam.nl/objecten/61620
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet alleen was de grap al gemaakt, maar je linkt naar een voorwerp in een museum. Beetje falend bushokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:|
Annswers
13 jaar geleden
ja betreft huisdieren is het vechten tegen de bierkaai hier. Succes Lautje, veel plezier met je hondje!

Antwoorden (13)

als ik het zo hoor lijkt mij een kat een betere oplossing!
hoe je niet uit te laten enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een boomer, nu 13 jaar oud. Heel gemakkelijk in de omgang en erg lief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een maltezer hondje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iDOG is zo te lezen precies wat je zoekt. Hij heeft een lief karakter, stinkt niet, hoeft niet uitgelaten te worden en sloopt niks in het huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom ga je niet eens in het asiel kijken. Daar kunnen ze precies vertellen wat voor een karakter een hondje heeft en of het geschikt is voor je

Binnen 1 ras kunnen heel grote karakterverschillen zitten. Dus van een ras moet je niet echt uit gaan
Aponi
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
op naar het asiel, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje heb ik inderdaad iets aan!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vind ik ook een dikke plus waard, daar zitten zoveel hondjes te wachten op een baasje en ze kennen daar het hondje (karakter) ook goed.
Voor een hond is het echt niet leuk om lang alleen te zijn. Daarvan kunnen ze heel vervelend worden en zelfs depressief. Een paar uur per dag is geen probleem, maar als je fulltime werkt en je moeder komt hem 1x uitlaten is dat niet voldoende.

Dus denk er nog goed over na!

Mocht je toch overwegen om een hondje aan te schaffen, dan liever een volwassen hond uit het asiel of herplaatsingen. Een puppy heeft het eerste half jaar heel veel aandacht nodig. Bijna fulltime.

Een geschikt hondje, kan van alles zijn. Een Jack Russel of een kleine terrier soort, alles kan. Als het maar een hond is die gewend is alleen te zijn. Een kruising is ook altijd leuk, zijn veel sterker en vaak intelligenter.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk een snel oordeel met veel te weinig informatie, maar het lijkt alsof je beter geen hond kan nemen. Je neemt een hond niet alleen voor jezelf, maar juist ook voor de hond. Als je nu al weet dat je veel weg zal zijn en de hond afhankelijk is van je moeder kan je het beter niet doen. Er zijn genoeg huisdieren de minder verzorging nodig hebben en lang niet zo aan- en afhankelijk zijn als honden (denk aan de kat uit het 1e antwoord), misschien kan je beter daarnaar zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u een echte dierenvriend bent,
en niet de aandacht kunt geven die het dier nodig heeft,
dan zou ik niet aan een huisdier beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zeg ik dan dat ik het geen aandacht kan geven? Ik wil gewoon een makkelijke hond en klein. Niks raars toch?
Een kat is inderdaad een beter idee.
Denk eens goed na over waarom je dan per se een hond wilt hebben als een kat beter zou passen?

Ben je allergisch? Wil je gewoon een stoer beest?
Er zijn ook stoere katten rassen te vinden.
Als je een katten allergie hebt zou ik toch eens gaan kijken naar andere dieren die eventueel geschikt zouden zijn.
zoal een konijntje, die willen graag aandacht en geknuffeld worden, maar met een vriendje erbij hoeft u er niet heel de dag bij te blijven.
http://www.brabantzo.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/9196

BELANGRIJK om te onthouden als je toch een hond gat aanschaffen:
Een hondje kan echt depressief worden als hij veel alleen zit, dan gaat hij probleem gedrag vertonen, kan dingen kapot gaan maken, ongehoorzaam worden, in huis gaan plassen/poepen, licht agressief of angstig worden...

Als je dan toch echt een hond wilt neem er dan een over van iemand die je PRECIES kan vertellen hoe de hond is. Neem dan een hond die liever alleen is en zijn eigen ding doet, al zullen die niet simpel te vinden zijn.

Hier wat dingen waar je aan moet denken VOOR je een hond aanschaft. Bedenk ook dat als je niet veel tijd hebt maar wel een hond met een vacht neemt die veel verzorging nodig heeft, dat de hond dan pijnlijke klitten kan krijgen en veel geld uitgeeft aan een trimmer die dat weer weg moet werken.

http://www.dierennieuws.nl/honden/dierinfo/di01027.htm

Toegevoegd na 8 minuten:
Van onderstaande bron site geplukt:

"Verveling

Van nature heeft een hond sociaal contact met andere honden nodig. In Nederland leeft echter 90 procent van de honden zonder soortgenoten. Om dat te compenseren, moeten het baasje en de gezinsleden een hond veel aandacht geven. Dit is erg belangrijk voor het welzijn van het dier. Toch worden honden vaak langdurig alleen thuis gelaten, terwijl alleen thuis zijn een onnatuurlijke situatie voor een hond is. Het gebrek aan gezelschap kan stress veroorzaken; ze worden voor hun gevoel ‘verlaten’ door de roedel. Honden zijn zulke sociale dieren en ze willen zo graag bij hun roedel zijn, dat ze zich diep ongelukkig kunnen voelen als ze alleen zijn. Daarnaast speelt verveling een grote rol in het gedrag van de hond. Dat kan een oorzaak zijn van problemen zoals blaffen, janken en huilen (om aandacht te vragen), het stukmaken van huisraad, niet eten en drinken als de baas er niet is, overmatig kwijlen, overgeven, zichzelf verwonden, onzindelijkheid en apathie."

Hopelijk helpt dit in je overweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen tijd hebt om je hond uit te laten, waarom neem je dan een hond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je moeder ook dol op honden is en je woont nog thuis, is er eigenlijk helemaal geen probleem. Het wordt dan gewoon een familiehond en jij neemt dat deel van de verzorging op je, dat je kunt opbrengen naast je werk.

Neem geen Jack Russell. Dat zijn werkhonden en geen gezelschapshonden. Van je moeder zou dat te veel eisen.

Het ligt aan de leeftijd van je moeder of ze een pup aankan. Dat is de eerste 6 maanden echt klussen. Voor hetzelfde geld vindt ze het geweldig om het dier van het begin af aan met jou samen op te voeden. Maak dan wel goede afspraken, zodat er voor het hondje een duidelijke lijn is en geen verwarring ontstaat tijdens het opvoedingsproces en ga naar pupcursus.

Zoek een hond die stabiel is. Uit het asiel kan heel goed, maar ze zijn niet bij alle asiels erg eerlijk in het bespreken van de achtergrond van het dier.

Als je een pup zoekt, neem er dan een van een fokker die de dieren optimaal socialiseert. In alle rassen die behoren tot groep 9 (gezelschapshonden) vindt je goede honden. Neem de tijd en laat je niet verblinden door "lief" en "schattig". Je kunt met een goede fokker ook overleggen welk dier qua karakter het best bij jullie past.

Ik noem hier een paar rassen als voorbeeld: Bolognezer, Malthezer, Lhasa Apso, Tibetaanse Terrier, Cavalier King Charles, Kooiker, Smous, Markiesje. Voor rasbeschrijvingen en rasverenigingen moet je maar even googlen.Via de rasvereniging vind je betrouwbare fokkers.

Heel veel succes.
Ivana
13 jaar geleden
Doe deze test eens, zo heeft mijn man ook onze hond uitgezocht. Ik wilde een hond om lekker mee te wandelen, een groot beest en een familiehond. Mijn man wilde eentje die mooi was, weinig verhaarde en niet teveel blafte. We hebben een perfecte keus gemaakt met de test. Een rhodesian ridgeback.
Veel succes. Een hond is gewoon superleuk! Het eerste jaar (bij een kleintje wel wat korter) is het wat harder werken met de cursussen en het opvoeden, maar daarna heb je er echt heel veel aan.
Als je kiest voor een rashond, dan zou ik je wel aanraden deze van een erkende fokker te kopen. Dat voorkomt problemen als rasafwijkingen, maar ook gedragsproblemen. En zou het dan toch niet lukken met je nieuwe hond, dan neemt een goede fokker de hond weer terug. Dat scheelt een hoop ellende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke test. +
wat vind je van een teckeltje?
of zon "pim fortuijn" hondje, kom zo niet op zijn naam, maar weet je wat ik bedoel?