Is het voldoende als ik 2 x per week het water van de drinkfontein voor mijn kat ververs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13K

Antwoorden (7)

Met dit warme weer zou ik het gewoon elke dag doen, heeft dat beestje ook elke dag vers water.

Neem aan dat jij het ook niet prettig vindt om water te drinken wat al 3 dagen niet ververst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn 'vee' krijgt dagelijks vers water, dus denk dat een drinkfontein geen verschil maakt ook al zit hier een filter in.
elk (huis)dier hoort dagelijks vers water te krijgen.

(sterker nog, als ik het niet meteen doe als ik opsta blijft een van mijn katten drammen tot ie vers water heeft, maar verder is ze niet zo heel erg verwend hoor) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier kunnen de katten kiezen tussen oud en vers water.
het oude water is veel meer in trek dan het verse.
het is van belang dat katten, die slechte drinkers zijn, genoeg vocht binnenkrijgen.
mij lijkt 2x per week verversen prima.
als je twijfelt kan je altijd nog een bakje water neerzetten wat je elke dag ververst.
sowieso is het goed als de kat meerdere drinkplekken heeft.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijne hebben ook voorkeur voor oud of vies water.
of als je gedoucht hebt de vloer aflikken 8-)
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb een schaal met vijverplanten op m'n balkon.
troebel soepig water, maar ze vinden het heerlijk! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij - Met dit weer staat er elke dag vers water voor ze. En waar drinken ze? Uit de vijver, en uit de emmer onder de regenton...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de muts van mij begint te drammen als ik na het opstaan niet wat vers water in haar bak doe. het oude water wil ze dan ook echt niet meer. de andere boeit het niet en die slurpt ook uit de gieter als ie toevallig op het balkon is en wat wil drinken. het blijven eigengereide dieren die katten! :)
Nu doe ik het twee keer per week omdat het water snel vies wordt. Normaal gesproken 1 keer per week.

Af en toe bij controle maak ik het drinkfontein grondig schoon met chloor omdat ik een gelige aanslag in het drinkfontein bespeur, juist in die hoekjes waar je niet bij kunt komen.

Laatst deed het motortje het niet goed die heb ik toen ook in de week gezet met chloor en toen kwam er allemaal rotzooi vrij en nu doet hij het weer optimaal.
De chloor moet je er wel goed uitspoelen zodat het drinkfonteintje weer helemaal chloor vrij is.

In het motortje kunnen zich allerlei bacteriën nestelen zodat zo'n chloor beurtje geen overbodige luxe is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk niet zeker niet in de zomer of de lente anders droogt je kat uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is opzich voldoende maar met dit warme weer is het gewoon het beste dat je het elke dag ververst !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag de fontein bijvullen en 1x in de week schoonmaken.
Zorg dat het water op het juiste niveau komt, anders kan de kat er niet bij.
Zet wat losse bakjes vers water op verschillende plekken,
mocht de fontein stuk gaan.