Sinds de operatie loopt mijn hond soms mank. Wat kunnen we doen?

Mijn hond is 1 week geleden geopereerd aan haar baarmoeder die is eruit gehaald door een ontsteking die ze had. Alles ging gewoon goed nergens last van Ze liep naar de eerste dag al weer mee daarvoor liep ze niet door dat ze pijn had dus we waren heel erg blij dat ze weer mee wou lopen. Na de 2 dag stond ze heel raar op met moeite als of ze geen kracht in der linker poot heeft zodra ze opstaat loop ze eventjes mank maar zodra ze ff een klein beetje loopt, loopt ze ook weer normaal en rennen doet ze ook en spelen dan zie je dat ze er grens last van heeft maar bij het opstaan zie je der wel degelijk mank lopen dus ze heeft pijn. Maar ik vind het raar want we zijn na de operatie niet ver wezen lopen of springen met haar dus ik vraag me af hoe dit kan? Kan het door de dierenarts zijn gedaan dat ze haar hebben laten vallen? Ze is best zwaar namelijk. Het gaat om een Amerikaanse bulldog Classic type ze is 4 jaar oud.
Owja en in de avond rond 11 uur me laatste rondje loopt ze eigenlijk helemaal niet ze staat dan heel stijf en kijkt me aan, zodra ik dan weer richting huis loop, loopt ze wel mee en in tempo.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Inderdaad snel terug naar de dierenarts, eigenlijk had je gelijk nadat ze mank ging lopen even moeten bellen voor overleg. Ze heeft tijdens de operatie op haar rug gelegen met gespreide poten, dus ze kan best last hebben van haar spieren of gewrichten. Extra pijnstilling en bewegingsadvies kunnen hierbij helpen. Eventueel naar een osteopaat,.

Antwoorden (1)

Wat triest dat je hond pijn heeft. In theorie is het natuurlijk mogelijk, dat 'ie is gevallen, maar daar krijg je vast geen antwoord op. Belangrijker is om je te focussen op het welzijn van je hond. Terug naar de dierenarts en vragen waar deze klachten door veroorzaakt kunnen zijn. En wat er aan gedaan kan worden zodat je hond geen pijn hoeft te lijden. Als je geen goed gevoel hebt bij deze dierenarts, neem dan een andere.