Mijn hondje zit bij me op schoot in een soort mensen-zithouding. Is dit eigenlijk wel goed?

Ze vindt het heerlijk als ik over haar buikje aai en legt haar hoofd op mijn borst. Maar ineens vroeg ik me af of dit wel goed is, het is toch een onnatuurlijke houding voor een hond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

mn dochter heeft een jack russel en die doet het ook.
Zolang de ruggengraat in een rechte dus normale positie is, kan het echt geen kwaad hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ze zelf zo gaat liggen zou het volgens mij niet schadelijk moeten zijn. Maar ik zou wel opletten hoe ze loopt en dergelijke, zodra daar iets verandert even naar de dierenarts voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond zit ook op zijn billen in plaats van het echte honden zitje. Heel grappig maar hij doet het al voor eeuwig en heeft er nog nooit last van gehad. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig hè?
Er zijn meer honden die dat doen hoor. Ze doet het uit zichzelf, dus voor haar is het een prettige houding.
Geen probleem dus ;-)