Kunnen 2 vrouwtjes konijnen seks hebben

Ik heb al zon 1.5 jaar 2 konijnen. Bij de dierenwinkel gekocht als vrouwtjes maar wel afzonderlijk zat ongeveer 0.5 jaar tussen. Maar nu zag ik vandaag het ene konijn het andere konijn duidelijk "berijden". Zit er toch een manntje bij of is dit een andere oorzaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (4)

Dat komt wel vaker voor hoor, google maar eens op 'lesbische konijnen'.

Het kan te maken hebben met de puberteit, met het willen bepalen van dominantie, of ze zijn echt gewoon lesbisch. Als ze zich er allebei lekker lijken te voelen (dus niet dat de één constant op de ander rijdt terwijl de ander probeert te vluchten) dan kun je ze lekker hun gang laten gaan.

Er zal trouwens niet stiekem een mannetje tussen zitten, zoals het vorige antwoord suggereert. Geloof me, als ze al 1,5 jaar bij elkaar zitten, had je dat inmiddels gegarandeerd gemerkt! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Konijntjes gaan volgens mij ook 'bij gebrek aan mannetjes' met elkaar aan 't rijden, onze 3 vrouwtjes konijntjes doen het ook als ze het in hun bol hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ LOL, +.
nee, konijnen doen dit vaker hoor.

2 platten kunnen elkaar niet vatten (1 van de 2 heeft waarschijnlijk het idee dat ze sex heeft, maar er komen geen jongen van als het idd vrouwtjes zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jaartje of 2 geleden hadden wij ook 2 konijntjes (chokka en mokka), allebei ventjes. en gelukkig maar want de ene kroop ongegeneerd op de andere. Het kan dus voor beide geslachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft dit gedrag met dominatie te maken. Na een jaar zijn konijnen hormonaal volgroeit. Het kan dus zo zijn dat de voedster die eerst onderdanig was nu wil proberen om de baas te worden en dit doen ze oa door op elkaar te rijden. En in deze tijd van het jaar kunnen de hormonen flink op spelen , wat voor extra onrust kan zorgen.
Wat belangrijk is om in de gaten te houden dat er onderling weer rust komt (dat er bepaald is wie de baas is). Het kan nl ook zo zijn dat twee volwassen vrouwtjes elkaar niet meer accepteren terwijl ze dat eerst wel deden. Ze mogen best wat rollebollen en wat vechten, zolang er alleen maar plukjes haar rond vliegen. Het is nl konijnentaal om bij elkaar achter op te rijden en hierbij in de vacht van de ander te bijten, van wat losse haren hoef je niet te schrikken. Het is wel belangrijk dat het bij slleen haar blijft? Wondjes zijn niet toe gestaan, dan kunnen ze beter uit elkaar. Het scheelt als ze voldoende ruimte hebben en verrijkingen (dingen om ze bezig e houden. Mocht het nog niet gaan is het zeker de moeite waard om er een gecastreerd rammetje bij te zetten. Hierdoor worden de dames ook weer rustiger.