kunnen vissen in een aquarium naar buiten kijken?

ik bedoel dat het geen spiegel effect is en zichzelf alleen zien want als je naar binnen in een aquarium kijkt spiegelt het allemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

ja hoor, die vissen kunnen je gewoon aankijken, ze zien je met het voerbusje al aan komen.
Als je zelf door het aquarium heen kijkt kan je ook door de achterwand heen kijken,( als daar niets voor zit) dus kijk je dan al vanuit het water door de ruit.
Kijk je naar de zijkanten van een aquarium, dan zie je alleen de weerspiegeling in een hoek van 45 graden.
Zo lijkt je aquarium dus ook groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt aan het soort glas ;). Als je van dat dikke glas hebt word het moeilijk. Hoe dunner, hoe beter ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik zou niet weten waarom niet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De weerspiegeling vindt alleen plaats als de hoek waarin je kijkt groter is dan de kritische hoek, als een vis recht naar het glas kijkt is de hoek 0 graden en kan hij gewoon naar buiten kijken (en jij naar binnen). Dit heet totale interne reflectie, het wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld glasvezelkabels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals Eddijst al zegt, ze gaan al kwispelen als je met het voerbakje aankomt
afhankelijk van hun intelligentie hebben ze ook zin om verder te kijken dan hun bak
cichliden bijvoorbeeld. ook onze maanvis is altijd zeer geinteresseerd in wat wij aan het doen zijn