valt er goed te verdienen aan honden wassen?

in amerika heb je echt bedrijven daarvoor, maar het meest wat er hier in de buurt komt is de hondentrimsalon.
zouden mensen behoefte hebben aan iemand in de buurt die de hond wil wassen?
op marktplaats staat er ook niks aangeboden, maar misschien werkt dit alleen als het dichtbij is (je gaat geen km's rijden voor het wassen van je hond)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rijk zal je er niet van worden, hier vlak bij waar ik woon, kost een klein hondje, wassen, nagels knippen, oren uitplukken en trimmen slechts 35 euro, bij elkaar twee uur werk, gaan nog je onkosten van af, speciale ruimte, helemaal betegeld enz. Hou je over, als je het buiten de belasting om doet, een euro of 10 per uur!

Het principe bestaat ook in Nederland. Als voorbeeld heb ik een linkje toegevoegd van een mobiele trimsalon: http://www.demeerhond.nl/mobieletrimsalon.html

Het wassen van honden is eigenlijk uit den boze. Het afspoelen van honden, eventueel met iets lauw water, is nog wel goed, maar wassen droogt huid en haar uit, zelfs met een hondenshampoo. Ik was mijn hond NOOIT. In twaalf en een half jaar heb ik mijn vorige hond één keer gewassen, omdat ze in een weggeworpen babyluier had liggen rollen. Alleen dus in noodgevallen wassen en daar kan JIJ dus niet van leven. Ik weet dat trimsalons de honden na een trimbeurt altijd wassen. Dat is meer om de baasjes het idee te geven dat de hond weer helemaal fris is. Een niet gewassen hond is zeker zo fris. Dat hangt eigenlijk het meest af van de voeding en algehele gezondheid. Een dikke hond stinkt, dat haal je er met een sopje ook niet af. Een ongezonde hond kan ook stinken. Een hond met een slecht gebit moet naar de Dierenarts, dan is het stankeuvel ook verholpen. Om effectief een wassalon te draaien, zou je dus van huidproblemen en algehele conditie verstand moeten hebben. Je zou anaalklieren moeten kunnen uitknijpen en foutieve voedingswijze op kunnen sporen. Daar is kennis voor nodig en een lange studie. Heb je dat niet in de "aanbieding", dan heeft niemand iets aan een soppende hondenwasser.

Lastig, want je zal eerst een opleiding moeten volgen denk ik. Een honden uitlaatservice lijkt me een beter optie.

Bronnen:
http://weet.wikidot.com/hondenuitlaatservi...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100