Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help mijn kat heeft kale plekken

Mijn kat had laatst een kale plek in haar nek ik ben naar de dierenarts geweest en die gaf zalf toen ging die kale plek weg maar nu komt er op haar oor een kale plek en huidschilfers, wat kan dat beteken?

(haar oortje is half want er zat een tumor dus doe moest eraf maar er groeit dus veel haar en ik zie duidelijk een kale plek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit ze veel te krabben?
Zie je wel eens vlooien of andere beestjes?
Zijn de oortjes binnenin heel vaak heel vies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel je dierenarts even voor overleg, of je die zalf ook op de plek op haar oor kunt doen of dat je nog een keer langs moet komen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Terug naar dierenarts!!

Heeft ze er last van? Krabben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt op schimmel, schimmel jeukt niet maar de plekken kunnen groter worden en het is schilferig (is erg besmettelijk!) kan ook vlooienallergie of voedselallergie zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn kattie dat heeft, heeft ie negen van de tien keer vlooien. Hij is er allergisch voor en 'wast' zich een kale plek op zn kont, bij de aanzet van zn staart. En ontwormen is ook heel belangrijk, 3 a 4 keer per jaar. Maar, naar de dierenarts gaan (of ff bellen) moet je zeker doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat krijgt ook kale plekken als hij vlooien heeft, hij reageert er allergisch op. Zijn de vlooien bestreden en weg dan komt het haar weer terug.
Ik heb ook ooit een kat gehad die dat had, die had een huidallergie. Dit kan allerlei oorzaken hebben, de dierenarts is de enige die kan bepalen wat er aan gedaan kan worden.
Ik zou opnieuw naar de dierenarts gaan, mogelijk heeft hij andere middelen.
(Lees meer...)