Help mijn kat heeft kale plekken

Mijn kat had laatst een kale plek in haar nek ik ben naar de dierenarts geweest en die gaf zalf toen ging die kale plek weg maar nu komt er op haar oor een kale plek en huidschilfers, wat kan dat beteken?

(haar oortje is half want er zat een tumor dus doe moest eraf maar er groeit dus veel haar en ik zie duidelijk een kale plek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit ze veel te krabben?
Zie je wel eens vlooien of andere beestjes?
Zijn de oortjes binnenin heel vaak heel vies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel je dierenarts even voor overleg, of je die zalf ook op de plek op haar oor kunt doen of dat je nog een keer langs moet komen.

Antwoorden (6)

Terug naar dierenarts!!

Heeft ze er last van? Krabben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt op schimmel, schimmel jeukt niet maar de plekken kunnen groter worden en het is schilferig (is erg besmettelijk!) kan ook vlooienallergie of voedselallergie zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn kattie dat heeft, heeft ie negen van de tien keer vlooien. Hij is er allergisch voor en 'wast' zich een kale plek op zn kont, bij de aanzet van zn staart. En ontwormen is ook heel belangrijk, 3 a 4 keer per jaar. Maar, naar de dierenarts gaan (of ff bellen) moet je zeker doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat krijgt ook kale plekken als hij vlooien heeft, hij reageert er allergisch op. Zijn de vlooien bestreden en weg dan komt het haar weer terug.
Ik heb ook ooit een kat gehad die dat had, die had een huidallergie. Dit kan allerlei oorzaken hebben, de dierenarts is de enige die kan bepalen wat er aan gedaan kan worden.
Ik zou opnieuw naar de dierenarts gaan, mogelijk heeft hij andere middelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor voeding geef je de kat? Kale plekken kan namelijk ook voedingsgerelateerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder verder onderzoek kan de oorzaak van de kale plekken echt niet zomaar genoemd worden. Helaas zijn niet veel dierenartsen echt goed op de hoogte van alle uiteenlopende huidproblemen.
Het kan vlooienallergie zijn (strikt om de 4 weken met een GOED middel gaan ontvlooien), voedselallergie (dan moet je kat op een strikt Hypo-allergeen dieet), een schimmel (medicijnen en speciale zalf nodig), een andere huidparasiet (bijv. schurftmijt) of wellicht heeft het te maken met de tumor die de kat heeft gehad, het kan door voedingstekorten komen, door stress...etc.

Kortom, terug naar de dierenarts, of een second opinion vragen bij een andere dierenarts. Is er al een huidafkrabsel gemaakt (met kleuring), een schimmeltest, een allergietest, etc.?

Viacutan is een aanvullend diervoeder wat heel goed voor huid en vacht is en bij veel huidproblemen gegeven wordt ter ondersteuning. De rest zal afhankelijk van de oorsprong van het probleem door de dierenarts moeten worden voorgeschreven.