Ik heb net een veilig hamsterrad gekocht. Hoe lang mag dit rad maximaal in zijn kooi staan, om uitputting van de hamster te voorkomen?

ik heb een russissche dwerghamster

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Volgens mij kan je het rad rustig in het hok laten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hamster zich zo erg inspande dat ie eraan bezweek. Hamsters stoppen echt wel wanneer ze moe zijn, maar dat is niet zo snel, want ze hebben energie voor tien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kun je 'm gewoon laten staan. In de natuur loopt een hamster ook niet verder als hij te moe wordt, ik neem aan dat 'ie dat nu ook niet zal doen. Hij zal vanzelf stoppen en iets anders gaan doen.
Anders is het met zo'n bal waar je hem in kunt zetten en waarmee hij door de kamer kan rennen. Daar mag je 'm niet te lang inhouden, omdat hij er niet zelf uitkan en dus niet lekker in een hoekje kan gaan liggen uitrusten of eens even wat gaan eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet t zeker. Je kan em er gewoon in laten. Hij zal er de hele nacht in rennen. Als t saai wordt voor em klimt ie in de tralies, rent ie een rondje door de kooi of zal ie op zoek gaan en nieuwsgierig rond ploeteren. En dan weer in t rad want dat is toch t leukst! Don't worry, hij put zich echt niet uit!
Richt t maar leuk in voor on, zodat ie buiten het rad ook een rondje kan rennen met hobbels en bobbels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt hem er gewoon in laten staan je hamstertje zal zichzelf heus geen beroerte rennen