Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom knipoogt een kat naar je?

Soms wanneer ik kijk naar mijn kat, knipoogt ze naar me.
Ik knipoogde een keer naar haar voor de lol en ze kwam toen naar me toe en begon te miauwen. Betekend een knipoog iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oude vraag, maar ik zie op mobiel geen antwoorden terwijl de vraag hoog scoort in Google. Knipogen van katten is een teken van vertrouwen. Net als de ogen rustig dichtknijpen en dan wegkijken. Aanstaren juist een teken van agressie. Handig om te weten hoe je onzekere of onbekende katten op hun gemak kan laten voelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Katten knipogen veel, of doen hun ogen dicht of gapen naar elkaar als teken van genegenheid en vriendschap dat doen ze ook naar mensen. Ze voelt zich dus verbonden met jou!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
juist, +

Andere antwoorden (4)

om oogcontact te verbreken denk ik. oogcontact is voor hun niet vriendelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vindt hij je leuk :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij je lief vind kijkt hij je aan en doet kort zijn ogen dicht,en als je dit terug doet laat je ook je blijk van liefde aan je kat zien.
lief he.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teken van ik vind je ok,en wat lekker hier in tuin/zon en binnen.Hjj/zij geniet en laat het zo weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding