geblaf help!!!

mijn hondje een west highland white terrier van 10 maanden, die blaft naar grote honden gemeen hoort zich dat aan terwijl ie poep lief is! We hebben vanalles geprobeerd van aan de lijn te trekken en hem te belonen al ie niet blaft en gewoon doorlopen zonder boe of bah te zeggen en niets helpt! En ik weet bijna zeker dat het komt doordat hij 1x gebeten is geworden door een soort keeshondje en bijna gebeten door een agressieve herder als ik die herder niet gepakt had, dan had hij mijn hond gebeten,,,, ik weet dat het een traumatische ervaring is geweest maar hoe leer ik hem dat af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi.
ik heb 2 westies. de een doet het wel de ander niet.
opzich is de negeer manier de beste. gewoon doorlopen en doen alsof het er niet is.
die moet niet een paar keer maar een lange tijd. dan word het vanzelf minder en houd het op.
terriers denken meer te zijn dan dat ze zijn. dus kort houden en negeren. succes

Toegevoegd na 27 seconden:
bij de 1e hebben we het zo succesvol afgeleerd. bij de 2e zijn we nu bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neem een plantenspuit mee en spuit hem nat als hij blaft. Waarschijnlijk is hij zo verbaasd dat hij stopt. Je moet hem ook op die manier afleiden. Als je zo'n situatie ziet aankomen kan je misschien met een brokje o.i.d. Zijn aandacht op jou vestigen. Ga desnoods naar een trainer, want dit gedrag kan duidelijk voor problemen zorgen, in het ergste geval dus bijtincidenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn van die halsbanden te koop die gaan trillen als de hond blaft: antiblafband.

Zoek en lees wel eerst goed over deze band en denk na hoe je deze gaat toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onnatuurlijk en niet prettig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad niet prettig voor de hond.
Dus je moet goed nadenken over hoe je het wilt toepassen. Echter in sommige situaties is het een uitstekende oplossing. Bij de Dog whisperer was er een hond doe met de dood speelde door in rijdende tractorbanden te bijten. Hij wad zelfs al een oog kwijt. Door middel van een band met afstandsbediening werd het hem afgeleerd. Op korte termijn niet prettig, maar als zoiets werkt is dat voor iedereen op de lange termijn prettiger. Opvoeden is niet altijd prettig, maar soms moet het.
Er kunnen verschillende onderliggende redenen zijn, waarom je hond blaft. Belangrijk is, om te kijken naar haar lichaamstaal. Is het dominantie, is het angst, onzekerheid? Dat kunnen we hier op GV natuurlijk niet zien.
Ik raad je daarom aan op korte termijn naar een deskundige te gaan.

Verder is er op National Geografic iedere vrijdag een programma met de naam "The Dogwhisperer" van Cesar Millan. Deze man bespreekt probleemgedrag van honden en wat je eraan kunt doen. Echt een aanrader!
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ons hondje een cairnterrier is nu 10 jaar en is ook gebeten door een grote hond toen hij jong was en blaft ook aan de lijn tegen grote honden en heel erg hard en gemeen erbij..Het is duidelijk dat hij bang is en al van te voren in de verdediging schiet.
Loopt onze hond los en komt er een grote hond aan dan blaft hij meestal niet maar gaat er met een grote boog omheen,hij weet dat hij de hod dan kan ontwijken.aan de riem voelt hij zich natuurlijk niet vrij.
Ik heb van alles geprobeerd om van dit gedrag af te komen maar helaas niet gelukt.(wij kregen ons hondje toen hij 1 jaar was) hopelijk lukt het jou nog wel omdat hij nog zo jong is door steeds de honden elkaar te laten besnuffelen als het een vriendelijke hond is en krijgt hij door dat niet alle grote honden eng en gemeen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik een dogtra, dit zijn halsbanden die je met een afstandbediening stroom kunt laten geven, van een kleine schok tot een flinke oplawaaier:P, doe dat een paar keer als je hond blaft daarna ie hij wel stil.