Waarom wil mijn hond soms niet dat ik weg ga??

Ze heeft geen verlatingsangs, ze heeft nooit moeite met mijn vertrek, maar heeft soms is ze het er niet mee eens en rent ze de voordeur uit als ik niet oplet. Ze zet dan ook echt alles in het werk om eruit te komen en rent dan rondjes in de straat met dr staart omhoog zo van 'HAHA is me toch gelukt:D' maar meestal zie ik aan dr wanneer ze eruit wil rennen en dan kan ik haar vaak wel tegen houden. Maar waarom doet ze dit soms... Verder ze is absoluut niet dominant en doet eigenlijk nooit ondeugend, maar alleen 1 x in de zoveel tijd wil ze niet dat ik weg ga..... Waarom???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hond hoort eigenlijk in een roedel ( groep) te leven, door gebrek aan andere honden gaan ze jou zien als de andere 'hond' en er zich ook naar gedragen en daar hoort dit gedrag ook bij, even de andere "hond" uitproberen, waar de grenzen liggen.
Even lekker terug pakken na al dat volgzame gedrag, zeg maar, baldadig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt edje:)

Andere antwoorden (1)

Ik denk, dat het toch op dat moment iets met dominantie te maken heeft. Uitproberen: als ik lekker stout ben en niet luister: hoe reageert de roedelleider dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha hondje naar binnen, baasje naar buiten xD arm beest, al die moeite en dan nog je zin niet krijgen :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)))))