hoe kan ik mijn hond het commando val dood leren??

geen domme aw aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je dat erbij hebt gezet, want ik kon het bijna niet laten. :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jja er zijn vaak van die flauwe mensen
amigo
13 jaar geleden
nou, ik weet het niet, wie bepaalt nou wat wel dom is en wat niet? Was je soms bang dat iemand dacht: wat een domme vraag, dus geef ik maar een dom antwoord????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mion van die aw van ''je gaat je hond tog niet dood maken'' ofso je snapt vast wel wat ik bedoel.

Het beste antwoord

Hahaha, dat hebben wij onze hond ook geleerd.
Eigenlijk is het een nutteloze truc, maar vooruit:

Je laat hem eerst zitten met het commando 'zit'. Dan laat je hem liggen met het commando 'af' en dan zeg je 'dood'. Dat snapt hij natuurlijk niet, dus help je hem even door hem op zijn zij te leggen en dan 'dood' te zeggen. Dat oefen je maximaal 3x achterelkaar. Wel steeds belonen als hij stil blijft liggen. Iedere dag een keertje oefenen en opeens gaan ze uitzichzelf al liggen als ze het koekje zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je draait hem op zijn rug en spreekt het commando 'val dood' uit. Dat blijf je herhalen, breng je hond in de gewenste positie en blijf het commando herhalen.
Op een gegeven moment gaat hij begrijpen wat je bedoelt, dan moet je hem direct belonen.

Een gemiddelde hond leert het op deze manier in een dag of 2 a 3