Wat helpt tegen katten in een tuin die voornamelijk betegeld is?

Wordt er helemaal gek van: ze slopen alles, hebben een dure bbq hoes gesloopt. Help! Waarom hebben mensen katten als ze allen maar anderen er mee lastig vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de eigenaar opspoort dan zou je de schade natuurlijk mogen verhalen op de eigenaar. Het slopen van BBQ hoezen is doorgaans niet iets dat katten doen. Onze kat sloopt alleen plastic vuilniszakken open als daar eten in zit. Maar als mijn kat dat bij de buren zou doen, dan ben ik wel verantwoordelijk voor eventuele schade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je wel met bewijzen komen....dus klaar zitten met een fototoestel ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, Als mijn buren aannemelijk maken dat het echt mijn kat is geweest (bijvoorbeeld echt hebben gezien) dan zou ik mijn verantwoordelijkheid zelf wel nemen zonder fotografisch bewijs. Helaas is niet iedereen zo. verder is dit gedrag niet heel erg normaal voor een kat, tenzij het erg naar vles ruikt en de kat denk zo bij voedsel te komen. Ik denk dat dat aan de hand is.

Antwoorden (4)

je zou een reigerschrik neer kunnen zetten.
zodra er een kat in je tuin komt, wordt die weggejaagd met een straal water.
Rieneke1
13 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om katten uit je tuin weg te houden. Er zijn huismiddeltjes die je kunt proberen, maar ook bij een tuincentrum kun je speciale poeders of korreltjes kopen. De meeste middeltjes die je in de tuin gebruikt spelen in op het sterke reukvermogen van de kat. De kat houdt vaak niet van bepaalde geurtjes en zal hier met een grote boog omheen lopen. Hier een aantal voorbeelden van huismiddeltjes:
stukjes sinaasappelschil
gemalen koffie
azijn
mottenballen
gemalen rode peper
knoflook
fremar
13 jaar geleden
Koffie droes en een planten sproeier of tuinslang bij de hand houden.zodra je er 1 betrapt nat sproeien.Of een hond aanschaffen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan een hond in je tuin zetten (wel zielig voor de hond maar werkt wel denk ik)