Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gedrag van mijn kat vreemd?

Ik heb een kat.Een lief en aanhankelijk dier.De laatste weken gedraag hij zich vreemd.Hij staart uren naar bep.plaatsen op muur en plafond,lijkt iets te volgen met z 'n ogen.Hij krijgt dan een dikke staart,ze oren liggen dan plat en hij blaast naar...ja wat ?Hij springtsoms via de tafel op de kast om naar het plafond te komen en hij haalt dan uit met z'n nagels.Als we hem dan willen pakken moeten we echt uitkijken niet gekrabt te worden .Soms bijt hij zelfs!.Is dat niet raar voor een kat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
875

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn kat deed dat ook wel een beetje. We noemde dat 'de kolder in zijn kop' was namelijk alleen in het voorjaar. Werd hij heel druk en rent springt klimt hij door het huis. Ook achter 'iets' (of niets) aan. Na een paar weken hield hij er weer mee op.
Ik zou het nog even aankijken dus. Als het aanhoudt toch maar even langs de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als zijn gedrag opeens is veranderd kan er ook iets medisch aan de hand zijn. Ik zou voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer 'm op oormijt. Kunnen ze gek van worden... Anders ga je al snel aan iets bovennatuurlijks denken (als je erin gelooft)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een muis in het dak? voor de zekerheid ga naar de dierenarts + plz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding