Is het gedrag van mijn kat vreemd?

Ik heb een kat.Een lief en aanhankelijk dier.De laatste weken gedraag hij zich vreemd.Hij staart uren naar bep.plaatsen op muur en plafond,lijkt iets te volgen met z 'n ogen.Hij krijgt dan een dikke staart,ze oren liggen dan plat en hij blaast naar...ja wat ?Hij springtsoms via de tafel op de kast om naar het plafond te komen en hij haalt dan uit met z'n nagels.Als we hem dan willen pakken moeten we echt uitkijken niet gekrabt te worden .Soms bijt hij zelfs!.Is dat niet raar voor een kat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn kat deed dat ook wel een beetje. We noemde dat 'de kolder in zijn kop' was namelijk alleen in het voorjaar. Werd hij heel druk en rent springt klimt hij door het huis. Ook achter 'iets' (of niets) aan. Na een paar weken hield hij er weer mee op.
Ik zou het nog even aankijken dus. Als het aanhoudt toch maar even langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als zijn gedrag opeens is veranderd kan er ook iets medisch aan de hand zijn. Ik zou voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer 'm op oormijt. Kunnen ze gek van worden... Anders ga je al snel aan iets bovennatuurlijks denken (als je erin gelooft)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een muis in het dak? voor de zekerheid ga naar de dierenarts + plz