Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er ringetjes o.i.d. die je om de pootjes van kikkers kan doen, zodat jeze herkent?

Ik heb een paar kikkers in mijn vijver, en die zijn tam. Nu wil ik ze namn geven, maar ik hoe ze niet uit elkaar. Bedtaan er van die gekleurde ringetjes die je om hun pootjes kan doen, zodat je ze herkent? Ze worden gebruikt bij bijvoorbeeld tamme duiven...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
665

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet doen! De kikker zal er alleen maar last van hebben en mogelijk blijft het ringetje ergens aan haken zodat de kikker zal verdrinken of niet meer kan vluchten voor zo'n miauwbeest of reiger. Maak goede foto's van je kikkers en bestudeer de kenmerken zoals kleur- en vlekpatronen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
idd, je wil niet dat ze verstrikt raken in waterplanten oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord! +1 een ringetje is alleen maar gevaarlijk, en niet alleen voor de kikker zelf idd

Andere antwoorden (1)

Er bestaan geen kikkerringetjes.
Er is wel een andere traditie, die je zou kunnen uitproberen: Je zet de kikker op je hand en je kust ze op hun snuitje. Die kikker die in een prins verandert, geef je een naam en die hou je bij je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding