welke vis is dit

Ik heb deze vissen van iemand gekregen,
Ze zeiden dat het guppen waren maar ze zien er toch wel anders uit .Ze zijn kleiner en wat glasachtig[vrouwtjes] mannetjes hebben gekleurde stippen zwart en oranje.Wie kan mij helpen en vertellen wat het zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Neon guppies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gok nog eens, graag zonder vraagteken anders is het geen antwoord maar een wedervraag....
het zijn zeker guppen, maar entler guppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
overigens zijn guppen tropische vissen en vinden het niet fijn in je kom. de stofwisseling verloopt een stuk trager bij een te koude temperatuur, ook al kunnen ze het lang volhouden in je koude glazen kom, goed is het niet voor ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!!+je hihi, bij een kom is ook de belangrijkste rede dat de water opname via het oppervlak van het water te klein is om voldoende zuurstof in het hele water te brengen. Kijk van bovenaf: 'o' via dit water oppervlakte word zuurstof opgenomen en 'O' dat is het oppervlak wat eigenlijk het zuurstof moet opnemen, maar dat zit midden in de kom. Te weinig zuurstof in het water dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de plantjes zijn in ieder geval wel tropisch hihi, waterpest geeft een stuk mee zuurstof!! maar ja, een klein water oppervlak en veel visjes. ze gaan vanzelf heel wild doen met de kieuwen en bovenin hangen....
Ja dit zijn wel guppen, dit soort guppen heb ik ook gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moeten wel guppen zijn, de mannetjes hebben meestal een kleurtje en de vrouwtjes zijn kleurloos. Tenminste, dat is wat ik mij kan herinneren toen wij een aquarium hadden. De mannen hebben ook altijd zo'n prachtige staart vergeleken de vrouwtjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort neon guppies ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sssttt.....
er zitten L.E.D.jes in deze visjes met kleine celknoop batterijtjes de neon tetra en kardinaal tetra hebben het ook, maar dan met een heel dun verlengsnoertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD hahaha geweldig eucalyp haha 10 punten voor deze briljante reactie!
Fancy Guppies (Poecilia reticulata)
De samenstelling die jij laat zien is iets anders maar dat heb je met multicolor beestjes, das genetisch bepalend!