Kan een tien jaar oude grasparkiet zo in de rui zijn dat ze niet meer kan vliegen?

Alle lange pennen van 1 vleugel zijn verdwenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Vaak komt dit door rode mijten, veerluis of andere parasieten. U kan dit verhelpen door een spray te halen bij de speciaalzaak tegen veerluis en de parkieten hiermee te behandelen. Het kan ook zijn dat de parkiet zichzelf kaalplukt uit verveling. Dit kan doorgaan totdat uw hele parkiet kaal is. U kan het beste wat meer speeltjes in de kooi hangen of een kameraad voor hem zoeken als hij alleen zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen idee, wil je je parkiet snel uit de rui hebben geef dan een keer per twee dagen een stukje komkommer. Is hij snel uit de rui en herstelt zijn vleugelpennen wel weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels die ik kaal heb zien worden deden dat uit verveling.. Gingen ze hun veren er uit trekken.. Op mijn stage hadden we ook een "naakt" vogel, omdat hij zich in het vorige huis zo verveelde.. En anders, naar de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gekeken of ik op internet iets kon vinden, maar helaas.
Het lijkt mij niet "normaal" en raad je aan je vraag bij je dierenarts neer te leggen.
Vaak kan je ook bellen met een vraag. Wie weet kan hij/zij je zo helpen.
Scheelt je een tochtje en geld ;-)
Succes!