wat bedoelt een kat als hij binnen een beweging maakt alsof hij iets begraaft?

nadat ik hem een schoteltje melk heb voorgezet doet ie dat.
Kan het zijn dat hij die melk vies vind of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hem geen gewone melk geven hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!
Ik vraag het me ook altijd af als hij het weer doet!

Het beste antwoord

Misschien wil hij het begraven of duidt hij aan dat hij er diarree van krijgt (dat zou wel heel slim zijn) van gewone melk krijgen katten dat.
Liever maar geen melk geven, een kat heeft het nergens voor nodig en het geeft alleen maar een slechte spijsvertering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dan vind hij het vies. En dit kunnen katten heel demonstratief blijven doen als ze iets niet lekker vinden of iets vinden stinken. Vaak gaan ze er net zo lang mee door totdat je het hebt opgeruimd of weggehaald.
Ze doen dan exact hetzelfde als ze ook met een drolletje in de kattenbak doen.
(En mijn kat kan me aansluitend ook nog eens zo'n blik toe werpen, zo van "hoe haal je het in je hoofd om me dit voor te schotelen!".)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een kat die zijn achterpoot schudde tegen eten wat hij vies vond. Was een komisch gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze kunnen èrg duidelijk zijn ;-)
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zal die rare min even compenseren, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sluit me hierbij aan+
Mijn kat doet het ook,maar ook na een maaltijd
Ik heb ergens gelezen,weet niet meer waar,dat ze via hunt voetjes/nagels,een geur afscheiden en zo hun bakje eten markeren met een geur, wat hun territorium is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat vroeger thuis deed dat als hij Ernstig Beledigd was over wat hem voorgeschoteld werd. Dan was het tijd weer eens van voer te wisselen.
Hij probeerde het (op de keukenvloer) te begraven alsof ie zijn poep begroef. Daarna liep ie dan weg terwijl ie zijn pootjes uitschudde (handig als je in zand of aarde graaft, maar niet echt nodig bij tegels).
Overigens: ik neem aan dat je je kat speciale kattenmelk geeft? Want gewone melk is erg slecht voor katten, kunnen ze diarree van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat ie dan heel erg naar de wc moet. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten doen dit als ze klaar zijn met eten. Ik kan me niet voorstellen dat ze het doen omdat ze het vies vinden/beledigd zijn. Die van mij doen het namelijk ook nadat ze hun wekelijkse verwennerijtje (1 kuipje Sheba met zijn drieën) krijgen. Daar staan ze altijd luid miauwend om te vragen en vallen ze op aan alsof ze verder nooit te eten krijgen, dus dan lijkt het me niet dat ze het vies vinden. Ik interpreteer het vegen altijd als 'ik ben klaar/ ik heb genoeg'.