Vind een kip het erg om alleen te zijn?

We hadden eerst meer kippen, maar die zijn een voor een overleden, nu is er nog 1 over, heeft de kip hier problemen mee? Boeit een kip zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een bizar verhaal, maar toen ik nog maar 1 kip overhad vond ik deze een maand later verdronken in het waterbad. Alsof ze er geen zin meer in had..

Antwoorden (2)

Een kip is een groepsdier, zoals zoveel dieren. Dus een kip alleen is sneu. Zorg voor in ieder geval vijf kippen (of meer, eventueel met een haan erbij) in een hok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 4 kippen en ik laat ze los lopen op een grasveld van 500 m op 500 m. je kan je kippen het beste in gelijke groepjes houden zoals 4 ,2 ,6,8,10...... maar 3,5 of 7 vinden ze niet leuk . je hebt misschien een hartsvriendin?
kippen kunnen ook hartsvriendinnen hebben dan zijn ze onafscheidelijk . en er een haan bij doen zou ik ook niet doen die kan je aanvallen wanneer je de kippen aanraakt . bovendien maakt de haan veel lawaai en krijgen de kippen kuikens . en je moet de kuikens ook warm houden anders overleven ze het niet . en als een van de kuikens nu een haantje is .......................