Ik heb een kat maar soms tranen zijn ogen wat betekent dat en wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (1)

Tranende ogen kunnen bij katten een symptoom of een gevolg zijn van niesziekte. Een tranend ook kan echter ook een minder ernstige oorzaak hebben. Het kan een tijdelijke reactie zijn op een verwonding, bijvoorbeeld als de oogbol is geraakt tijdens een gevecht met een andere kat of als er een takje in het oog is gekomen. De ogen gaan ook tranen als er een vreemd voorwerp in zit, zoals bijvoorbeeld een graszaadje of een zandkorrel. De kat zal dan vaak met haar pootje in het oog wrijven.

Tranende ogen moeten regelmatig worden schoongemaakt met een doekje dat gedrenkt is in lauw (gekookt) water.

Ga met de kat in ieder geval even naar de dierenarts.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus verstopte traanbuisjes komt ook veel voor.