Wat is een uniek huisdier dat je in Nederland ook mag hebben én hier kunt aanschaffen?

Ik vind een hond, goudvis, kat, konijn, etc. zo standaard.

Al even zitten kijken naar een eekhoorn, maar die houden niet van aaien. Apen mag je volgens mij niet zomaar hebben..

Iemand anders een leuk haalbaar idee... geen giraffe ofzo..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht al dat ik de enige was die me aan de vraag zelf ergerde. zie NERGENS iets over verzorging staan!!!! als het maar opvalt. joh, ik zou een knuffelbeer aan een riem doen, wedden dat het uniek is!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vind dat interessant.. Meer vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop of neem je een huisdier omdat je iets aparts in huis wil hebben of omdat je plezier wil hebben van zo'n dier? Het is namelijk niet voor niets dat juist honden, katten, konijntjes etc. zulke populaire huisdieren zijn, ze zijn er gewoon erg geschikt voor.
Een huisdier dat minder gangbaar is is doorgaans minder tam of geschikt voor de omgang met een mens of moeilijk om goed te verzorgen.
Bedenk goed wat je nu eigenlijk verwacht van zo'n huisdier en hoe goed je er voor kunt zorgen. Het kan vervelend uitpakken voor zowel jou als het dier als je uitkomt bij een dier waar je uiteindelijk minder plezier of moeilijkheden mee krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cica, wie zegt dat dit mijn enige reden? Ik hou van dieren dus als ik er een neem verzorg ik hem waarschijnlijk beter dan gemiddeld! Maar dat staat niet in de weg dat ik ook uniek wil zijn! En mijn vraag ging over het uniek zijn van het dier. Of ik capabel genoeg ben om hem te verzorgen zoek ik daarna wel uit. Das stap twee! Annigje, hiermee heb ik denk ik ook jouw reactie beantwoord. Ben het er mee eens dat je alles van tevoren goed moet overdenken, maar dat kan ik ook wel zonder GV. Vandaar dat dat gedeelte niet in de vraag is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk ook dat een minder gangbaar huisdier problemen kan geven als het ziek is, je hebt kans dat je dan niet bij een gewone dierenarts terecht kunt, maar naar de diergeneeskundefaculteit in Utrecht moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij zo van dieren houdt weet je wat er bij je past en wat je een dier kan bieden, DAN kan je kijken welk dier er dus bij je past. hoef je niet te grabbelen naar een huisdier maar weet je precies waar je aan toe bent lijkt me al vind ik je opvatting in ieder geval wél heel apart....

Het beste antwoord

Een fret is leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee... zal er over denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, denk je er ook aan dat de vrouwtjes geholpen moeten worden omdat ze anders tijdens hun vruchtbare periode stoppen met eten en het loodje kunnen leggen? het mannetje laten helpen lijkt me ook verstandig. de fret is een tamme bunzing..... het ruikt dus niet naar bloemetjes. verder zitten ze overal op of in, dus als ik jou was zou ik even wat verder kijken naar het dier ZELF en niet de originaliteitsprijs....
Rieneke1
13 jaar geleden
twee fretten is leuker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd rieneke ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fret is leuk maar ga aub jezelf wel goed inlezen voordat je echt een fret of 2 aan gaat schaffen. Het zijn geen huisdieren die je als konijn, kat of hond kunt houden maar bewerkelijke dieren. Een fret is leuk maar hebben zeker wel een gebruiksaanwijzing ;-)

Andere antwoorden (14)

Volgens mij mogen varkentjes ook, die zijn ook lief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlooiencircus :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een kakkerlak. Er zijn er vast niet veel die dat als huisdier hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een lijst met toegestane huisdieren in Belgie gevonden, voor NL nog niet.

Een Agoeti lijkt me wel leuk...
Hierbij de Belgische lijst:

http://bioland.be/toeghuis.htm

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, ondertussen is de in de link gepubliceerde voorlopige lijst vervangen door een definitieve lijst:

http://www.levendehave.nl/files/positieflijstzoogdierendefinitief%20(2).doc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
link werkt niet,,, tenzij je er zelf .doc achter typt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, sorry, daar kan ik niet veel aandoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, en dan noem je hem Zaza, net als Pluk! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets mis mee c4th, ik meld het gewoon ^^
zodat het geen minnetjes hoeft te krijgen om zo een reden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Wij hebben een tijd lang degoes gehad. Dat zijn knaagdieren. Ze komen niet vaak voor in Nederland. Wij hebben ze gehaald bij het knaagdierenopvang 'Het Knagertje'. http://www.knaagdierenopvang.nl/
Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aap is lachen en toegestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wandelende tak, makkelijk in onderhoud, en heel boeiend om te zien wat nu het dier is, en wat de plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben sinds kort 3 degoes en zijn er dol op.het zijn bezige beestjes,spelen,klimmen en kwetteren de hele dag.misschien iets voor jou?ze wonen in een volière in de huiskamer,gezellig.je moet er wel rekening mee houden dat ze ontzettend van knagen houden,dus een plastic kooi is uit den boze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een papegaai! Daar verveel je je nooit mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maf zo'n min.. van mij daarom een plus.
een dwerggeitje is keileuk ! je moet ze op stapels hooi zien springen , echt kei grappig !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een koe in huis...Heeft niemand.. Leuk he.
Maar.. waarom zou je in vredesnaam een dier in huis nemen puur en alleen omdat iemand anders het niet heeft.
Een dier neem je voor je plezier en omdat je het leuk vind.
En een eekhoorn hoort in het bos. en niet bij iemand die perse een uniek huisdier wil ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alweer zo iemand die er vanuit gaat dat het uniek zijn prompt de enige reden is om een dier te nemen. Zie mijn reactie op de vraag op zich. En een eekhoorn kan ik hier prima hebben. Er staan drie enorme bomen in mijn tuin en niemand verbied mij om daaromheen een volière te bouwen. Daarbij komt dat als een eekhoorn eenmaal tam is hij gewoon definitief los kan en altijd rond je huis blijft leven. Ik ben niet een persoon die een beestje in een kooitje van een kuub stopt. Maar een koe.. sjonge nooit aan gedacht..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een zebramuis lijkt me wel leuk.
Of een dumbaratje.

Toegevoegd na 1 minuut:
dumboratje

Toegevoegd na 4 uur:
Maar toch.... denk ik als ik naar mijn hond kijk: " Ieder huisdier is uniek, net als elke mens. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij
Maar 1 huisdier is ook niet origineel!

Wat denk je van je eigen mierenkolonie in huis?

Toegevoegd na 1 minuut:
neem hier eens een kijkje:

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=154
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee...
Een driedoornige of tiendoornige stekelbaars. Je kun ze voeren met diepvries muggenlarven of watervlooien die je zelf vangt. Neem er maar eentje, want ze jagen alle andere visjes weg in het voorjaar. Je hebt een bakje nodig van een cm of 40 , met eventueel een luchtpompje of filterpompje. Als je jongen wilt kun je er een paar vrouwtjes bij doen en dan wachten tot ze de eitjes kwijt zijn. Het mannetje zorgt voor de jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haal een afrikaanse reuzenslak in huis! ze zijn veel boeiender dan je zou denken en er zijn soorten die relatief simpel te houden zijn en helemaal niet duur!
11 maanden geleden