Onze hond is loops. Hoe lang duurt dit, is ze de gehele periode vruchtbaar, wanneer is het over. Wat te doen als het fout gaat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

De eerste loopsheid treedt op tussen de 6-18 maanden leeftijd. Hoe groter dehond, hoe later de loopsheid begint. Indien in huis meerdere teven wordt een jong teefje meestal pas de eerste keer loops als zij ca. 14 maanden is.
tussen de 9e-12de dag van de loopsheid is de hond vruchtbaar, de oestrus: is de periode waarin ze kan drachtig worden. In deze periode worden reuen niet meer door de teef weggejaagd. De teef probeert zelfs te ontsnappen om op zoek te gaan naar de reu !

Als het fout gaat bestaat er een morning after prik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dacht een week of 2 a 2,5. beste vruchtbare moment is 2 weken na de eerste dag dat ze loops zijn. echter kan de vruchtbaarheid de hele periode aanhouden. wat is fout? geen nestje opnieuw proberen, wel een nestje... sterkte
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het fout gaat altijd 112 bellen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb een reu
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Loopsheid duurt circa 3 weken. De meest riscante week is de derde. Dan zijn ze het meest vruchtbaar, terwijl de afscheiding juist minder wordt, waardoor het idee bestaat dat het al 'over' is.

Als het mis gaat, kan je het best direct contact opnemen met je dierenarts. Bel ze op, want een telefonisch consult is bij de meeste dierenartsen gratis. Als je dan toch nog moet langskomen, hoor je het wel ;-)