Mijn kat trappelt altijd heel langzaam in haar mandje voor ze gaat slapen waarom?

Wat ze ook doen om de moeder te masseren als ze nog klein zijn, maar mijn poes doet het nog steeds,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/kat-pootjes-trappelt.25500

Antwoorden (4)

Dat is iets van toen de katten buiten woonden en is "om het gras plat te trappen" en zo een mandje (nestje) te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet trouwens melken. Een kat doet deed dat vroeger bij z'n moeder. Als hij dat doet, dan voelt hij zich gewoon op zijn gemak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 'n overblijfsel uit haar jeugd. Dat deed ze bij haar moeder ook.Het stimuleert de melkproductie. Ze knort er meestal ook zachtjes bij .Als ze het op je eigen schoot doet moet je haar niet er van af tillen . Dat zou haar moeder nooit doen ,en ze begrijpt dat niet. Als je poes is overleden en je mist haar, zal je zeker denken : trappelde ze nog maar op m'n dij . Overigens doen honden het ook .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is in de zevende hemel, gans gelukkig!