Kun je zomaar een nieuw konijn bij twee konijnen zetten die al een aantal jaar bij elkaar 'wonen'?

13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen! Zeker niet als er 2 mannetjes er dan zijn. Ik heb er 2, de ene heeft het oor van de andere helemaal doormidden gebeten... D: Zoo zielig! Gelukkig heeft ie er geen last meer van :)

Het beste antwoord

Nee, dat is niet verstandig.
Dat uit kan lopen op gevechten. Dit is niet per definitie zo, maar meestal wordt aangeraden om twee konijnen te houden. Als je aan twee dieren wilt beginnen is de beste combinatie een gecastreerd mannetje met een gesteriliseerd vrouwtje. Konijnen kunnen ook op latere leeftijd aan elkaar gekoppeld worden. Dit vraagt wel om een nauwkeurige aanpak. De (evt. gesteriliseerde) voedster en het gecastreerde mannetje moeten elkaar eerst leren kennen in een neutrale ruimte (voor geen van de konijnen bekend). Daarna vraagt het een regelmaat van koppelen, splitsen, hokken aan elkaar schuiven en observeren. U moet vooral geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nooit twee mannetjes bij elkaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee!
Dat is vragen om moeilijkheden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij jonge konijnen kan dit goed gaan, maar dan nog geen mannetjes want dit gaat niet goed op den duur.

je konijnen zijn min een paar jaar oud, dus garantie dat het goed gaat heb je niet.

op de volgende sites vind je tips om konijnen aan elkaar te laten wennen. proberen kan altijd, maar wees er wel voorzichtig mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zou ik niet doen. Dat zal echt vechten worden.. Het zou misschien wel gaan als de konijnen nog heel jong waren maar zelfs dan moet je uitkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet ze bij elkaar om het te proberen maar blijf er wel bij om goed op te letten wat er gebeurt. als het niet goed gaat moet je ze apart zetten en dan koppelen en langzaam aan elkaar laten wennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst langzaam laten wennen lijkt me wat handiger.
een konijn is een slim dier, als het al een keer mis is gegaan ben je eigenlijk gewoon kansloos, wat je ook gaat proberen.