Waarom plassen honden echt speciaal over polletjes met narcissen?

Het valt een aantal hondenuitlaters in mijn buurt op dat alle honden echt speciaal op narcissen plassen en niet op krokussen die er op dat veldje ook staan. Komt er een bepaalde stof vrij bij narcissen, die uitnodigt om daar overheen te plassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Narcissen zijn groter, hoger dan krokussen. Hoe hoger jij je reukvlag uit kan zetten, hoe beter hij 'geurt', dus hoe indrukwekkender je visitekaartje is.
Denk maar aan het 'nakrabben' van dominante honden : van een kleine plas/poepplek wordt het opeens zóóóó'n plak/poepplek : daar moet wel een gewéldige hond geweest zijn!
Daarbij komt nog, dat een reukvlag iedere dag ververst moet worden, en iedere voorbijkomende hond moet natuurlijk zijn eigen visitekaartje er óók bijleggen....

Arme narcissen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'k Heb maar 1 antwoord gekregen vandaar het beste antwoord.
Maar ik bedoelde niet dat honden liefst het hoogst plassen, maar specifiek waarom ze over NARCISSEN plassen, zelfs als daar hogere bloemen naast staan.
Het zal wel aan een geurstof liggen die narcissen afgeven.
Toch bedankt voor het antwoord.