het is niet zielig een kat binnen te houden. Je moet er wel wat voor over hebben. Wij hebben een kattenren op het dakterras, waar ze altijd op kunnen. we hebben een sluis gemaakt voor de voordeur, dus een extra deur die je dichtdoet voor de voordeur opengaat, én gaas in het hor naar de tuin, dus hor én gaas in die deur. Waarom: 1. een kat is een faunavervalser, dwz ze horen niet thuis in de nederlandse natuur en het is niet goed voor de vogelstand. 2. de buren zouden er last van kunnen hebben. 3. ik heb jaren op een dierenambulance gereden en gemiddeld per gemeente per dag 1 á 2 dwz 550 dode aangereden katten per jaar mogen ophalen, in de walgelijkste posities, darmen eruit, meestal een oog eruit als ze tegen de kop waren geraakt, en dus ook bij een paarhonderd huilende mensen voor de deur gestaan met hun dode kat. "hij ging nooit de straat uit', hij bleef altijd in de voortuin' waren de meestgehoorde teksten. Nee, hij blijft vaak in de straat, zit vaak in de voortuin, maar gaat ook aan de wandel, komt in gevechten terecht (en loopt daarbij VIP, niesziekte en kattenaids op) en wordt dus ook aangereden. 4. ze planten zich voort. Hoe vaak hebben we niet jonge poesjes opgehaald die weggelopen waren omdat ze krols waren. hartstikke leuk, hun huis kwijt, met 7 maanden gedekt en hoogzwanger. zo mochten wij ze opvangen; in slechte conditie door het zwerven, nauwelijks in staat een bevalling te overleven en vaak daardoor een slechte moeder. Lang leve de buitenlopende katten. en jonge katers: als ze los lopen denken ze eerder aan sex, worden hierdoor onzindelijk en mogen helemaal niet meer binnenkomen, gaan dekken, gaan vechten, raken de weg kwijt, worden wild en worden aangereden. Geen verzinsels, dagelijkse praktijk. Dus ja: hou je kat binnen en laat ze met 6 a 7 maanden helpen, neem nooit een nest want dagelijks moeten asiels katten euthaniseren omdat er teveel worden binnengebracht. Ja dat moet, want van overpopulatie komen ook weer ziektes; schimmel, niesziekte en ga maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat kan je alleen door hem consequent op te sluiten
als de deur openstaat zal hij toch echt naar buiten willen, dus elk raam goed beveiligen, stevige hor voor de deur
en opletten als je zelf naar buiten gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soort "gesloten afdeling"?
Deuren en ramen gesloten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Ik zou willen dat mijn buren de katten ook binnen hielden en dat ze niet steeds in mijn tuin bivakeerden. Ik denk dat je de kat geen gelegenheid moet geven naar buiten te gaan en ervoor moet zorgen dat ie alles binnenhuis binnen bereik heeft (voer, water, kattenbak(. Succes ermee. En je mag mijn buurvrouw/man worden als het lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alternatief is een katteren, als je er plek voor heb. Komt die doch buiten, maar hebben de buren geen last van. Kan jij ook met de deur open zitten zonder op de kat te hoeven letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop enkele muizen en laat die in huis los. Succes gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door hem te mishandelen door hem op te sluiten in huis.
Daarmee negeer je het natuurlijke gedrag van het dier volkomen, en kun je wachten op de gevolgen hiervan:
Gefrusteerde gewoontes zoals in huis piesen en het slopen van de bank.
Veel plezier ermee en sterkte voor je kat gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Door de kat nooit buiten te laten, en een hordeur aan te schaffen. Ik heb een héle grote tuin en mijn katten weten niet beter. Dat is maar goed ook, want er komen in onze tuin steeds meer jonge vogeltjes. Goed hé!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel jammer van die grote tuin :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, geweldig hoor.
Evengoed een gruwelijk leven voor je katten.
Waarom doe je ze niet weg? Dan hebben je katten een tweede kans op een redelijk bestaan, en kan jij naar de vogeltjes kijken...