Wat te doen ivm kat?

Hallo,
Ik heb een jonge kat van bijna 2 jaar nu. In die 2 jaar is er een hoop gebeurd wat ik van tevoren niet heb geweten. Er zijn oa een stuk of 4 verhuizingen geweest.Naast die verhuizingen heb ik een hele hoop stress en problemen gehad.Al met al een hele onrustige tijd.

Nu zit ik met de kat op een bovenverdieping,ook dit is voor tijdelijk.Ik heb een flat gekregen waar ik kom te wonen,ook voor maar hooguit 3maanden ivmm leegstandswet. Nu kan ik de kat meenemen voor 3maanden of ik laat em hier voor die tijd bij mijn moeder zitten op bovenverdieping. Als ik hier niet ben is ze heel erg eenzaam en verveelt zich kapot,maar als ik haar meeneem is het weer een hoop stress ivm verhuizing,lijkt me.

Als alles goed is en loopt zoals gepland dan heb ik na deze tijd een vaste plek wat ik voorheen ook gehad heb.

Maar wat kan ik het beste doen ivm kat?
Hele uitleg maar ik zit er flink mee in mijn maag want ze is mijn alles!

Bvd,groetjes Anita

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ze voorgaande verhuizingen redelijk goed heeft doorgemaakt, kan je haar beter meenemen. Haar alleen laten zonder baasje is waarschijnlijk stressvoller. Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt met mijn oudste, die is er gelukkig goed doorheen gekomen.
Neem zoveel mogelijk spulletjes van de kat mee met haar geurtje erop, mandjes/dekentjes e.d Gebruik een Feliway verdamper in het nieuwe huis. Ook kan je gedurende deze maanden Calm dieetvoer van RC gaan geven of Zylkene voedingssupplement bijgeven. Hierin zitten stoffen die je kat rustiger maken en beter bestand tegen stress. Besteed verder veel tijd en aandacht aan je kat, speel elke dag even met haar.
Als je een vast stekkie hebt gevonden en je kat is helemaal gewend en relaxed, dan kan je overwegen een kat erbij te nemen. Een speelkameraadje is wel zo fijn voor de uren dat je niet thuis bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou het laten afhangen van de reactie van de kat in het verleden.
het beestje heeft al 4 verhuizingen meegemaakt; hoe ging dat?
als de kat maar kortdurend van slag is door de verhuizing, zou ik haar gewoon meenemen, zeker als ze anders eenzaam is, dat is ook niks voor een sociale kat.
zet haar in eerste instantie in een eigen kamertje met alle vertrouwde spulletjes, en gebruik feliway ter ondersteuning.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt dat ze het telkens wel goed gedaan heeft,en juist vooral voor een kat.Maar toch merk ik dat ze er niet vrolijker op wordt.Daarom maak ik me zorgen dat ze het gewoon weg niet trekt om nog een keer te verhuizen en daarna weer te verhuizen,NET als ze weer een beetje gewend is.Dat is telkens zo geweest.Steeds als ze beetje haar plekje heeft gevonden dan is het zo dat we weer moeten gaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
maar drie mnd eenzaam zijn en zich kapot vervelen is ook niks.
dat zou ik eigenlijk alleen overwegen als je kat na iedere verhuizing 6 weken achter je bank zit te sidderen, maar dat is niet het geval begrijp ik.
ik zou haar toch meenemen, feliway gebruiken, en voor veel afleiding zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx,ik hoop echt dat ze straks als alles weer beetje op orde is weer helemaal de oude wordt.En ben benieuwd hoe ze op een nieuwe kitten reageert.Ze is gelukkig altijd wel heel nieuwschierig en onderzoekend geweest.
Als ik alles van tevoren had geweten dan had ik zoiezo gewacht met uberhaupt een huisdier te nemen.
Dankjewel voor je reacties in elk geval!
Een kat went gauw aan een ander huis.
Koop nog een kat erbij als speelmaatje.
Bij voorkeur uit een dierenasiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker aan gedacht.Zelfs eigenlijk al zover geregeld.
Maar als ze mee verhuist voor ongv. 3 maanden,een kitten erbij en daarna weer een verhuizing.Zou het dan niet nog meer stress opleveren? K vindt het nu moeilijk in te schatten hoe ze waarop reageert. K merk wel dat misschien door alles wat er gebeurt ik niet zonder haar kan,maar andersom eigenlijk ook niet.Wat dat betreft kennen we elkaar door en door. Dus tijdelijk een pension of dergelijke is absoluut nooit een optie geweest.
Ze heeft 4 verhuizingen redelijk tot goed doorstaan scheef je, ze is het verhuizen ook gewend inmiddels.
Als je verhuist en je neemt haar mee, dan is ze bij jou: jij bent haar steun en toeverlaat. Lijkt me voor jou zelf trouwens ook prettig in deze onrust allemaal, dat je haar lekker bij je hebt.
Dus ik zou zeggen: doen!! :-)
Heel veel succes en sterkte in deze onrustige tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt helemaal,het liefst heb ik haar om me heen.En ik denk dat zij dat ook wel het prettigst vindt.Zolang zij zich er maar goed bij voelt,en das soms lastig in te schatten en zoiezo van tevoren en vaak niet te weten wat er gaat komen.
Thnx voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Geef je kat een beetje rust en laat haar uit logeren bij je moeder. Leuk voor haar en minder stress voor jou.