Hoe kan je ervoor zorgen dat een kat ophoudt met krabben aan de slaapkamerdeur het 's nachts?

Het begint om een uur of drie en stopt niet meer als je de kat niet opsluit in een andere kamer. Negeren heeft geen zin, deze kat gaat gewoon oneindig en urenlang door.

Toegevoegd na 5 dagen:
Probleem zelf opgelost: Ik heb de deur ingesmeerd met olijfolie. De kat is daar schijnbaar zo vies van dat hij niet meer aan de deur krabt. Insmeren elke avond even herhalen en heel dunnetjes is al genoeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Wij hebben onze kat zo opgevoed: Elke keer als hij iets deed wat niet mocht, even natspuiten met een plantenspuit. Werkt perfect.

Na een tijdje zal hij al stoppen als hij de plantenspuit ziet, en daarna zal hij er gewoon helemaal mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het volgende gedrag leert een kat zich zelf aan:
Bedelen aan tafel
Aan het raam krabbelen om te worden binnen gelaten

In dergelijke gevallen is een bestraffing de enige mogelijkheid (prop papier, water, laten schrikken door hard geluid). Hierdoor leert hij hoe er op dit gedrag wordt gereageerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kattekruid kopen= een plant en met dat blad even over de deur wrijven..katten haten die geur en voor de deur maakt het niets uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Kattenkruid is als drugs voor katten, het heeft effect op 80% van de katten, en zij zijn er dol op. wrijf je deur in met kattenkruid, en je kunt erop rekenen dat je kat ongeveer een kwartier lang extréém veel aandacht voor de deur heeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
serieus? dacht dat het katten afweerde.. daarom staat het ook mijn tuin.. o jee.. :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kattenkruid lokt inderdaad juist (de meeste) katten aan :)
Wat is er tegen om je slaapkamerdeur gewoon open te laten? Je kat wil gewoon graag bij jullie zijn - ze slapen heel graag aan je voeteneind, en als je je kat elke dag even kamt ( in deze tijd van het jaar) valt het met de haren héél erg mee, of anders leg je een oude handdoek neer op je dekbed.
Vooral nu, met de niesziekte, nu ze/hij zich alles behalve lekker voelt, heeft het toch iets aandoenlijks, dat het voor de kat veiliger voelt bij de mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten zijn vaak 's nacht actief. Vaak liggen ze de hele dag te slapen en 's avonds gaan ze op pad. Onze kat blijft dus gewoon beneden dan slapen we tenminste rustig.