Mijn hond en de kat van mijn moeder geeft vaak over op het kleed...

Waarom kiest mijn hond steeds het vloerkleed om over te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Je zou soms denken dat ze het doen om ons te pesten, op het kleed ipv op de tegels/laminaat o.i.d waar het makkelijker zou zijn op te ruimen.
Misschien staan ze comfortabeler op het kleed ofzo, zou het anders ook niet weten.
Als een hond of kat regelmatig overgeeft is dit trouwens niet gezond hoor, een bezoekje aan de dierenarts vind ik dan wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben plavuizen en voor de deuren een deurmat.... vrijwel altijd spuugt de hond op de deurmatten.
Daarna probeert hij te graven, alsof hij het weg wil werken. Onder de grond wil spitten zeg maar.
Als hij in de tuin overgeeft, dan krabt hij altijd om het te bedekken.
Ik denk, dat een mat/vloerkleed prettiger krabt dan de gladde plavuizen en dat dit de reden is.
Maar da's mijn idee, ik kan niet in z'n koppie kijken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha zo grappige hond !! Wel slim van hem!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Hij is een lieffie! Dank je!
ik zou me persoonlijk eerder afvragen waarom je hond en de kat zo vaak overgeven dan om de lokatie!

kom je er zelf niet achter, dan een afspraak met de dierenarts.

als honden moeten kotsen lopen ze altijd ergens heen. misschien ligt het kleed wel op de route.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad het beste om meteen eerst aan te denken! Dat vergeten de meeste vraagbeantwoorders vandaar een dikke plus:D
Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien niet spetterd. Op de kale vloer kan het naar zijn omdat het makkelijk terug spetterd. Op een kleed is dat minder erg. Maar net als de vorige vraagbeantwoorders. Ook af en toe braken is niet normaal als je de rede niet weet. Mijn hondje braakte laatst nadat ze zand gegeten had, dan is de oorzaak bekent. Denk bij braken heel goed na wat de rede is, raadpleeg anders een dierenarts. Telcontact is de moeite niet. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze braakt niet veel. Het is een golden retriever. Deze zijn volgens de dierenarts allemaal zwak in het maag/darm stelsel. Mijn Luna heeft er een houtje van om alles op te eten wat ze tegen komt en dat kotst ze dan ook weer een paar uur later uit. Ben pas naar de dierenarts geweest maar ze was helemaal gezond verklaard :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is de rede van het braken dus bekent :)
Misschien omdat hij daar vaster staat. Als een dier overgeeft dan beweegt soms het hele lichaam wel een beetje mee. Op een kleed staan ze dan steviger zodat ze niet wegglijden.

Tenminste dat was altijd wat ik dacht dat de reden was.