Van wat voor muziek worden poezen rustig?

Ik heb ergens gelezen dat dieren ook van speciale muziek houden. Honden worden rustig van klassieke muziek en van rock heel wild. Mijn poes is altijd heel wild. Van wat voor muziek worden poezen rustig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (11)

Van geen enkele muziek, katten zijn gevoelige dieren die het liefst stilte hebben zodat ze ieder geritsel en gepiep van een mogelijke prooi kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit gemerkt dat mijn katten rustig werden van muziek. Wel van (eindeloos) geduld. Ze niet proberen te forceren omdat je ze zo graag wil knuffelen en aaien. Niet achter ze aanhollen als je ze ergens anders heen wilt brengen. Altijd rustig benaderen, eventueel 1 sec. knuffelen en direct weer loslaten. Zo wennen ze eraan. Ik gebruik alleen een duidelijk Nee. als ze iets niet mogen en hou dat consequent vol. Niet schreeuwen of harde stem opzetten. Als ze niet luisteren, Nee blijven zeggen en ze weghalen bij wat ze aan het doen zijn. Op een rustige manier. Vriendelijk tegen ze praten als je ze eten geeft en zo tussendoor. Uiteindelijk komen ze vanzelf naar je toe. En worden ze vanzelf rustiger omdat ze weten dat je niets onverwachts doet of ze laat schrikken. Misschien klinkt jou dat als muziek in de oren? Succes ;-)
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi antwoord kristal, +
Kristal
13 jaar geleden
dank jullie wel ;-)
van geen enkele muziek worden ze rustig maar ook niet onrustig.

en kat let op signalen, voelt spanning en ontspanning, en let op reacties. het geheel zorgt ervoor dat een kat rustig kan worden. als jij rustig word van bepaalde muziek kan dit helpen om het plaatje compleet te maken. maar onrustige katten zijn niet rustig te krijgen door een verzoek nummertje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger een kat die reageerde op sitarmuziek van Ravi Shankar door naar de boxen te kijken en met haar oren te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze er nou echt rustig van worden weet ik niet, maar sommige katten houden wel van muziek...ik heb er diverse gehad die vlakbij de boxen gingen liggen....

En eentje sprong zelfs steevast bovenop de ruim twee meter hoge kast waarop ik destijds mijn boxen had staan..alleen maar om met 'r koppie vlak voor de speaker te gaan zitten...

Maar als je eenkat hebt die muziek prettig vindt...dan lijk mij rustige simpele zachte muziek het rustgevendst...van hiphop, hardcore of marsmuziek word ik zelf ook niet echt rustig, jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinvis - Bagagedrager
Gaat mijn poes van spinnen
http://youtu.be/5i0duYakqLY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spin doctors nog niet geprobeerd dan? :O)
klassieke muziek helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van geen enkele soort muziek . Als voor je zelf muziek opzet , vooral niet te hard spelen . Daar worden ze eerder doof van .Mijn poezen worden rustig als ik naar bed ga .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kat rustig maken met muziek kan alleen via een omweg. Als jij een rustig muziekje opzet, ga je er hoogstwaarschijnlijk ook rustig bij zitten, en heeft die rust invloed op jou. En als jij rustig bent, wordt je kat ook rustig. Zet je keihard een rocknummer op, dan is het met jouw rust gedaan, en ook met de rust van de kat.

Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen: je ziet op youtube ook wel dieren die meeswingen op een muziekje, of honden die meezingen. Ieder dier heeft wel iets grappigs, of uitzonderlijks.

Er is nog niet zoveel bekend over de invloed van muziek op mensen, en al helemaal niet op dieren. Wat wel bekend is dat die invloed veel groter is dan wij denken.
Maar hoe het precies werkt, weten we nog onvoldoende.
Eigenlijk komen we niet verder, dan dat muziek de emotie beinvloedt.

Zo zijn er veehouders die beweren dat hun koeien meer melk geven bij muziek van Mozart, maar dat berust meestal op toeval. Want je kunt er donder op zeggen, dat als dit echt zou werken, veehouders massaal geluidsinstallaties zouden aanleggen in de stallen, en het complete werk van Mozart zouden aanschaffen, als dat van enige invloed zou zijn. Ze zouden de kosten er snel uit hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken er toch ook een paar enkelingen die wel een geluidsinstallatie hebben.
De rest zal het wel te duur of raar of beide vinden.
Ik ben van mening dat de kat went aan de muziek die vaak gedraaid word. Zo ging mijn siamees heerlijk op de speaker slapen als daar luide happy hardcore uitkwam en bij celine dion kneep ze haar oogjes toe en ging spinnen. Of ze het mooi vond weet ik niet, ik denk niet dat er muziek is die werkelijk een rustgevende werking heeft en stel dat het zo zou zijn het per kat verschillend zou zijn. Net zoals de ene mens rustig word van vivaldi terwijl de andere er kregel van word...