Als de oren van een duitse herder plat liggen, let dan heel goed op, want dan is de hond gespannen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap de min niet, dus hierbij een +
oren van een hond hebben 17 spieren. als de hond ontspannen is kunnen ze niet naar achteren staan. spanning kan pos en neg zijn, dat vergeten mensen nog weleens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat wel om de algehele houding van de hond en ook is belangrijk te weten wat de neutrale houding van hond + oren is. Dat kan namelijk ook naar achter zijn. Mijn hond loopt ook altijd met dr oren plat, maar dan is ze neutraal, dus zegt niet altijd dat je op moet passen. Je moet de neutrale houding van een hond kennen, als je die niet weet moet je altijd oppassen, ook met de oren naar voren (juist dan).
Hij of zij geeft aan dat ze onderdanig is aan de gene waar aan ze dat gedrag toont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als de kop wat later gaat, de blik star wordt, het lipje omgaat zou ik het zeker niet als zodanig opvatten!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt euca!! Algehele houding van de hond ;)
dat is niet te zeggen als de rest van zijn houding en gedrag niet duidelijk is.

als je ECHT plat bedoeld is er iets niet in orde.
omdat de oren van een duitse herder omhoog horen te staan kan je er in ieder geval vanuit gaan dat het een heel duidelijk signaal is wat hij/zij afgeeft!!!

oren kunnen naar achteren gericht zijn omdat ie onderdanig is
het kan plat liggen omdat ie wil ie wil waarschuwen dat ie aan wil vallen
het kan naar achteren liggen door enthousiasme (dus vlak voor het spelen bijvoorbeeld, maar gaan dan snel weer naar voren)
het kan naar de zijnkant staan omdat ie onspannen afwacht wat er gebeuren gaat.
de oren kunnen plat liggen omdat de hond bang is.

de combinatie van de signalen en gedrag maken duidelijk wat de hond hiermee bedoeld, en ben hier eigenlijk ook wel erg benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me bij je aan. Prima geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,bedankt!!!!
Ivana
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10 vraag gesloten? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi :)