vis in vijver met ontstoken rugvin, blijft ook meestal boven water met rugvin. Wat te doen? Vooral met de winter in het vooruitzicht, kans op bevrieze

Al sinds enkele weken zwemt één van de vijvervissen met zijn rugvin boven water. Als hij onder water gaat, zwemt hij ook altijd met de staart hoger dan de kop, maar kan niet onder blijven. Zodra hij zich stilhoudt komt hij boven water met zijn rugvin. Die zit dan ook al héél rood (uitgedroogd?). Ik vrees naar de winter toe dat hij zal bevriezen. Is hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ga naar de dierenarts van een dierenpark in de buurt

Antwoorden (1)

Helaas voor jou is deze vis aan het dood gaan door een ontsteking.
Deze is al zo ver, dat het er hopeloos uit ziet.
Door de ontsteking zijn er al gassen in het lichaam van de vis, waardoor hij niet meer onderwater kan blijven.
Hier kan je al niet veel meer aan doen.
Hij zal de winter echt niet meer halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u wel voor dit antwoord. Dit bevestigd alleen maar wat ik al dacht. Vandaag heb ik hem dan ook met pijn in het hart, uit zijn lijden verlost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De enige juiste beslissing, dan heb je ook geen kans op besmetting voor andere vissen.
Groeten Ed