Wat zijn 'kwakers'?

Kwaken die eendjes heel veel?
Want ik ben bezig om kwakers uit te broeden maar kwaken ze heel veel?
of valt dat wel mee?
grtz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik, jij bent bezig om kwakers uit te broeden.. op één of andere manier kan ik heb beeld maar niet van me afzetten dat je dus op de eieren zit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha,nee natuurlijk niet hahaha,ik zag het ook al voor me,geplette eendjes hha

Antwoorden (1)

Hallo Ettertje, welkom terug.

De Kwaker is een kleine eend met een behoorlijk geluid. Vroeger dienden de Kwakers vooral als lokeend bij eendenkooien. Het tamme karakter van deze eend en het schrille gekwaak stelde wilde eenden op hun gemak. Als de kooiker met wat voer aankwam, volgden ze de kwakertjes naar de vangpijp. Kwakers zijn er in verschillende kleurslagen. De kwaliteit van de Hollandse kwakers staat op een hoog peil vergeleken met eenden uit de ons omringende landen. De Engelsen noemen ze "Dutch Call".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze uit komen (denk het niet) en ze zijn ouder,worden de buren er dan niet wakker van?
en u had me tog ook geholpen by m'n kamer opruim probleem? XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, gaat het nog goed met opruimen?
Ik weet niet in wat voor soort huis je woont, een flat of een rijtje?
Bij een vrijstaand huis zal het niet zo'n probleem zijn.
Hun geluid is vrij hard, dus de kans dat je buren het horen is voor te stellen.
Denk bij het geluid een beetje aan een middelgrote hond die blaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rijtjes huis,met 2 honden en 2 katten Zo dat is best hard! haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch hoop ik dat ze uitkomen, lijkt me leuk!