hond plast en poept in bench

mij hond poept en plast in bench
ze ligt er gewoon op maakt haar nix uit
hoe kan ik dat haar afleren
ik laat haar veel naar buiten
dus dat is het niet
wie heb er tip voor mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

De bench moet inderdaad groot genoeg zijn om in te liggen en staan, maar meer niet. Poepen en plassen in de bench kan betekenen dat ze er niet graag in wil. Mijn hond deed dat ook. Wat je kunt proberen is na bv 18.00 uur geen eten en drinken meer geven en rond een uur of 23.00 uitlaten en s'ochtends vroeg. Ik zou er niet snachts uit gaan want dat is moeilijk af te leren en elke nacht je bed uit gaan lijkt me niet de bedoeling. Als dit niet werkt zou ik een gedragstherapeut raadplegen of proberen of ze in een gewone ruimte (bv keuken of bijkeuken, gang noem maar op) met een traphekje ervoor, dan heeft ze minder het gevoel 'op gesloten te zijn) misschien vind ze dat fijner en is het probleem dan op gelost. Heel veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vorige vraag is verwijderd. Ik ga nog een antwoord proberen.
Laat haar zo laat mogelijk nog uit, en speel een beetje met haar zodat ze moe is. Zorg dat ze net genoeg ruimte in de bench heeft om te liggen, meer niet. Geef een schone deken om op te liggen, desnoods elke avond. Maak de bench ook goed schoon als er een ongelukje is gebeurd. Probeer eens wat te veranderen in het voerritme, zodat ze op een ander moment moet poepen dan midden in de nacht. Zet desnoods de wekker en laat haar om vier uur 's nachts even naar buiten. Elke keer als ze buiten iets doet, prijs je haar de lucht in en af en toe geef je een klein lekkertje als beloning.
Dit probeer je een week of twee, en als er geen resultaat is ga je een hondentrainer zoeken voor hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel is niet genoeg.
je hond plast namelijk ook op je vloerbedekking waar je het niet uitkrijgt.

een hond vervuilt zijn omgeving niet als dit niet nodig is.
plassen kan een blaasontsteking zijn, maar als ie er ook nog een bolus bij draait en er vervolgens in gaat liggen moet je toch vaker de riem opzoeken en de tijd in de bench verkorten!

als het ligt niet aan het hondje ligt, en niet aan zijn blaas en endeldarm, en niet aan jou waarom zoek je dan niet even de dierenarts op?
straffen heeft dus op zindelijkheid geen effect (zag een dergelijk tip) maar heeft wel effect op het ontwikkelen van angst bij het hondje zelf.

en het broekje waar je het over had.... die worden doorgaans bij loopse teven gebruikt. voor jou kan het wel makkelijk zijn om minder poep en pis op te ruimen, maar een hond krijg je hier niet zindelijk mee.

dus mijn tip
uitlaten, niet veel maar vaak genoeg, belonen als ie buiten de behoeften heeft gedaan, en niet straffen als het mis gaat.

ik wens het hondje succes!