Trillen van baardagaam?

Mijn 2,5 jaar oude baardagaam trilt een beetje. Als je hem bijvoorbeeld ziet zitten dan voel of zie je trillingen op zijn rug, buik of pootje (tenen). Het is net alsof je spieren ziet samentrekken. Net als dat mensen wel eens hebben, dat er een spiertje gaat trillen zonder dat je er wat aan kan doen.

Hij is wel gezond en kan goed bewegen, maar ik zou toch wel willen weten wat het is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu trillen zijn pootjes en tenen veel meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Mogelijk trilt hij van de kou, is de temperatuur wel goed in je terrarium? Zet eens een warmtelamp op hem en kijk of hij dan nog trilt. Anders zeker even naar de dierenarts, dat trillen is niet normaal. Ziekte door vitaminetekort kan bijvoorbeeld ook spierspasmen veroorzaken.