Waar krijg ik een hondje?

Ik heb ooit een klein hondje gekregen van een oud vrouwtje dat naar het rusthuis moest. Ik heb er toen heel goed voor gezorgd en haar met het hondje bezocht. Het hield heel veel van mij en ik van haar (het hondje). Ze ging overal met me mee, loslopend of in een klein zakje rond m'n nek op de fiets. Tegenwoordig droom ik terug van een hondje hebben. Ik wil echter graag opnieuw het gevoel hebben dat het me gegeven wordt zodat het eerder een Godsgeschenk is dan een geschenk dat ik mezelf geef.
Is er iemand die zijn hondje (liefst weer een vrouwtje) niet langer kan houden en het graag een goede thuis wil geven? Ik woon in de volle natuur bij Gaasperplas in Amsterdam. Hier zijn heel veel hondjes om mee samen te spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een hondje is altijd een geschenk, of je deze nu krijgt of zelf moet kopen.

bovendien zijn er genoeg hondjes die ZELF wachten op een godsgeschenk, ze zijn te vinden in asiels maar ook bij andere organisaties die zich inzetten voor herplaatsers.

maar gaat het nu om de manier waarop je een hondje krijgt? of gaat het erom wat je een hondje kan beiden en maakt het niet uit hoe je aan het hondje komt?

enige verschil lijken mij de mogelijke kosten bij de opties, maar voor het hondje zelf maakt dit geen verschil want die let niet op financien en de weg wat het aflegt naar zijn nieuwe huisje. het gaat een hondje namelijk allen MAAR om een fijn nieuw huisje.

ik weet niet of je wat zoekt in de straal van een bepaald aantal meters rond je woonplaats? een hondje ophalen is maar een 1 malige rit, dus wie weet zit het hondje wat voor jou geschikt is wel in een andere stad op je te wachten!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ helemaal mee eens. ik snap de min niet

Andere antwoorden (5)

de meeste katten die ik heb en heb gehad, zijn "op mijn pad gekomen" via mijn werk bij de dierenambu.
is het voor jou geen idee als vrijwilliger bij het asiel te gaan werken?
vroeg of laat kom je dan vast het hondje tegen waar je nu naar op zoek bent.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
hele goede tip, in het asiel zitten zoveel dieren te wachten op een lief baasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed antwoord!
In het asiel vind je honden die daar terecht zijn gekomen omdat het baasje niet meer voor ze kon zorgen door ziekte/overplaatsing naar een verzorgingstehuis. Neem daar eens een kijkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karnie , je bent uit het goede hout gesneden.Kijk 'ns op speurders of marktplaats. Plaats 'n advertentie waarin je omschrijft wat je zoekt . Weet bijna zeker dat het lukt. Veel succes ! Laat nog even weten als het gelukt is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats een advertentie bij een supermarkt, dierenarts, of bij een dierenwinkel. Ik hoop dat je spoedig een hondje krijgt aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
kijk eens op marktplaats
je moet wel voor betallen