Mijn poes ligt altijd naast me op de bank als ik een joint rook wordt zij dan ook stoned van de rook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.9K

Het beste antwoord

Door meeroken krijgt je kat een kleine hoeveelheid binnen, maar met een klein lijfje, heeft je kat ook maar weinig nodig om een tikkie stoned te worden. Er zijn wel meer verhalen bekend van dieren in het wild die bewust bepaalde planten eten voor het drugs-effect.
Echt kwaad kan het niet. Al is meeroken natuurlijk net zo slecht voor katten als voor mensen. Theoretisch hebben ze dus meer kans op longkanker. Als roker en kind van rokers heb ik echter al meerdere katten heel oud zien worden zonder longkanker. Wel wordt er een verband vermoedt tussen bepaalde vormen van tandbederf bij katten en meeroken. Maar hier is nog geen gedegen onderzoek naar gedaan.
Pas wel op dat je kat niet TE stoned raakt, ga niet bewust rook naar de kat blazen en zet de kat liever de kamer uit als er een hele groep aan het blowen is, bijvoorbeeld bij een feestje. Met 5 kg lichaamsgewicht is een overdosis snel behaald.

Toegevoegd na 11 minuten:
Oja, volgens mij was het Earth waarin apen gegistte bessen eten voor de alcohol en vervolgens stomdronken rondzwalken, was heel grappig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, katten hebben ook longen die zuurstof en dergelijke opnemen. dit komt dan ook in hun bloed terecht.
Stoned kunnen ze dus worden!

Toegevoegd na 44 seconden:
of dit slecht voor ze is durf ik niet te zeggen, waarschijnlijk net zo slecht als voor jou. aangezien jij actief rookt en zij passief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze de geur heerlijk vind. Katten zijn zeer gevoelig voor geuren.

Als ze er een hekel aan zou hebben, liep ze wel weg. Misschien is het helemaal niet zo erg om een beetje stoned te zijn. Je kunt het eens aan haar vragen.

Ik heb niet het gevoel dat het erg slecht is voor de kat, al zullen anderen daar een andere mening over hebben.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hier eten ze flink van m'n wietplanten, dus verkeerd zullen ze het idd niet vinden ;)
Rieneke1
13 jaar geleden
hahaha voor eigen gebruik cica, ik kom ieder jaar precies uit :)
gelukkig laten de poezels nog wat voor mij over :)
Rieneke1
13 jaar geleden
valt wel mee denk ik, want de toppen zitten (gelukkig) te hoog voor ze.
ik laat ze grazen zoveel ze willen :)
het zijn ook binnenkatten he, dus ze lopen geen gevaar stoned en wel onder een auto te lopen.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee joh, ik ben een braaf middelbaar dametje ;)
Ivana
13 jaar geleden
Ik vind dit een dol-komische conversatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfde effect als kattenkruid denk ik, worden ze ook helemaal dol van en na een tijdje helemaal relekst weetjewel...
Ja een kat wordt hier stoned van.
Mijn kat kwam ook altijd bij me zitten en begon heel hard te spinnen.
Mijn kat rook ook graag aan de dikke rooksliert die uit de joint omhoog steeg.