Waar zijn op deze röntgenfoto van de kat de longen te zien?

zie bijgaande afbeelding van de Thorax SD

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.dierenklinieklemmer.nl/medische-info-huisdieren/info-kat/rontgenfoto-kat/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke , waarom niet bij antwoord? er zou een vlek op de long zitten, wist niet waar de long zit, kon dus ook geen vlek vinden.
Trouwens zie nog geen vlek.
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb niet altijd puf er een mooi verhaal van te maken, en zo ben je toch geholpen :)
Ik zie ook geen vlek.
Wellicht je dierenarts vragen hoe of wat?
Mooi beestje trouwens, hopelijk valt alles mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verklaring dierenarts: Vedo una macchia sul polmone. Non so cosa sia
"Ik zie een plek op de long. Ik weet niet wat het is".
dus een expert op GoeieVraag gezocht.
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan hij die foto niet laten beoordelen door een specialist?
Zo word je wel heel erg afgescheept!
Heeft je kat klachten?
Schiet niet meteen in de stress hoor!
Bij longonderzoek is bij mij ook eens een plekje gezien, maar dat bleek littekenweefsel van een eerder ontstekinkje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het donkere gedeelte is toch het gebied van de longen?

Het beste antwoord

De longen bevinden zich in het donkere gedeelte op de röntgenfoto.
In onderstaande link zie je dit ook goed.
De longen vallen altijd binnen de ribben; dat is duidelijk te zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de foto, en samen met de site van Rieneke zijn ze nu prima te vinden.
http://www.dierenklinieklemmer.nl/medische-info-huisdieren/info-kat/rontgenfoto-kat/