Wij hebben een amerikaanse stafford van 11 weken, van ongeveer 3300 Er wordt ons verteld dat dit te licht is voor dit ras. Is dit echt zo?.

Amerikaanse stafford van 11 weken (reu)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Antwoorden (1)

De Amerikaanse Stafford hoort zeker tot de middelgrote honden. Op deze leeftijd zou hij echt veel meer moeten wegen, minimaal een kilo of 7.
Ik heb hier de link van de groeicurve voor honden. Je kunt dan precies controleren wat zou moeten en wat is. Het gewicht van jouw pup hoort bij de leeftijd van 3 maanden voor een klein ras.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/pup%20groeicurve.html

Lees de maanden van de pup op de horizontale lijn en het gewicht op de verticale lijn.
Je kunt dan ook zien hoe hij zich zou moeten ontwikkelen.
Nou zijn er natuurlijk grote en wat kleinere honden binnen hetzelfde ras, maar dit is te ver beneden het nodige gewicht.
Hij ziet er niet uit of hij te mager is, eerder dat hij de voorgeschreven maat voor het ras nooit zal halen.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana, kan hij ook jonger zijn dan is opgegeven door de fokker?
Ivana
10 jaar geleden
Ze zal toch wel een stamboom hebben met geboortedatum?
Inderdaad ziet hij er erg jong uit voor 11 weken, maar dat kan je alleen aan het gedrag zien. Pups van 11 weken gedragen zich anders dan een pup van 8 weken. Met 8 weken zou hij toch ook (volgens dit schema) rond de 4-5 kilo moeten wegen.