Als ik een miauw geluid nadoe komt mijn kat altijd naar me toe, pakt mijn arm vast en bijt me. Mijn andere katten doen dit niet. Waarom doet ze dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol dat doet van de kat van mijn buren ook xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss miauwde je iets beledigends?
Kristal
11 jaar geleden
Ik ben bang dat je vals mauwt.
En je kat een absoluut gehoor heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze kat komt naar me toe en kijkt mij dan aan en verdwijnt dan weer.Dit is wel leuk !Ik wil maar zeggen,niet iedere kat reageert hetzelfde op geluid.

Antwoorden (4)

Dat moet je aan je kat vragen. Dat wil zeggen.. Alleen je kat weet dat. En dat kan heel veel redenen hebben. Misschien vindt ze het irritant. Misschien speels of herkent ze het als een noodroep en wil ze je instinctief bij je 'nekvel' naar een veilige plek hebben. Zoals wij niet allemaal hetzelfde zijn zijn dieren ook allemaal anders. je kan aan haar houding zien of ze dan boos is ( bijv oren naar achteren) speels: snorharen naar voren... het is wel cute ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sommige katten zijn gevoeliger dan andere, en door vreemde geluiden raken alle katten in meerdere of mindere mate gealarmeerd.
dit is ongewoon, en beangstigend voor haar.
ik zie het bij mijn katten als ik ga fluiten.
doe het maar liever niet, het wordt niet op prijs gesteld.
Rieneke1
11 jaar geleden
bijten zegt wel iets ja, het is of fijn of niet, als er meerdere katten zijn, dan lijkt het mij dat de anderen er niet op reageren duidelijk, maar ook geen 'last' van hebben.

ik woonde ergens waar vlakbij een weiland was met een paard en als ik de hond uitliet, dan hinnikte ik (ja echt) naar het paard, ik kreeg antwoord en ze kwam naar het hek toe, naar mij.

wat zegt het, ik kon het paard aaien en ik werd niet gebeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik denk dus dat deze ene kat er wel last van heeft en je een waarschuwing geeft door te bijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi jodokus52 Zou het kunnen dat diegene die beet en krabte een domminante kat was en de persoon zwakte uitstraalde? En de reden dat de andere katten niet reageerde het aan de domminante kat overlieten vermits haar/zijn taak?
Grappig dat elke kat toch weer anders is en op dingen, geluiden etc. anders reageert. Wij hebben ooit een kat gehad die helemaal dol werd als iemand met een natte vinger over een glas wreef (dat veroorzaakt een hoge toon), terwijl de andere kat - die we tegelijkertijd hadden -daar weer helemaal niet op reageerde. Zo zie je, dat net als bij mensen, ook katten een eigen karakter hebben en dat vind ik 't nou net leuk maken!