Hoe kan ik met de hond lopen, leuk vinden?

Toegevoegd na 1 uur:
Leuk voor jullie reactie's die van de ipod en zo is echt een hele goeie!!!

bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terwijl je naar je ipod luistert, wel altijd effe op de hond blijven letten. (of bijvoorbeeld zijn ontlasting goed is, en of hij niks smerigs van de straat eet)

Antwoorden (8)

zet er een muziekje bij op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een mooi park
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een ipod of mp3/4? dan kan je deze opzetten.
(bij jezelf dus, voor de hond zal het geen verschil zijn waarschijnlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een park waar ook leuke jongens komen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rondje lopen waarbij je ook op een plek komt waar je de hond kunt loslaten en lekker met hem (of haar) kunt spelen: takken of een bal weggooien en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk spelletjes om met de hond te doen. Misschien is er een park of zo waar je balletje kunt gooien met de hond, of zoekspelletjes doen.
Of probeer gewoon te genieten van de buitenlucht, de lente, de lol van de hond die graag buiten is.
Misschien kun je een maatje vinden om samen mee te lopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt mij in de oren alsof je erop uit gestuurd wordt om de hond uit te laten. Dat is niet zo'n goed begin.
Het is evenmin een goed begin om daar muziek bij op te zetten. In dat geval ben je namelijk niet met de hond verbonden. Je houding naar de hond toe is er dan een van: als het mot, mot het dan maar! Honden voelen dat.

Neem de hond mee naar een plaats waar hij hond kan zijn. Los en vrolijk. Speel met hem of laat hem met andere honden spelen. Kijk met nieuwe ogen naar de hond, of hij nou van jou is of van een ander. Geniet van het NU en zit niet met je hoofd bij straks als de wandeling GELUKKIG voorbij is. Je mist dan heel fijne dingen als je het met tegenzin doet. Maar dat laatste geldt eigenlijk voor alles wat je onderneemt.
Ivana
13 jaar geleden
Je zou kunnen kijken of er in jouw omgeving clubs zijn die wandelingen met hinden organiseren, zelf heb ik 2 dobermannen en ga weleens in groepsverband wandelen, de ene keer met zijn alle naar het bos dan weer naar het strand.
Het is erg leuk je komt in kontakt met andere mensen en voor de hond is het een ware traktatie om heerlijk rond te rennen met soortgenoten.

Groetjes karin

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk wandelingen met honden haha niet met hinden.