Mijn kat heeft iets in z'n darmen en daardoor kan ie niet poepen kan ik daar iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Maar de dierenarts gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je dat hij iets oneetbaars gegeten heeft, en nu verstopt zit?
je kat heeft dan mogelijk een obstructie, of het voorwerp kan om de darmen gedraaid zitten (veter, elastiek oid).
dit is reden met vliegende spoed naar je dierenarts te gaan, het kan dodelijk zijn voor je kat!
ik zou nu meteen de dierenarts bellen!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ernstige obstipatie en/of een darmobstructie kan alleen onder narcose door een dierenarts verholpen worden. Hoe langer je wacht, hoe ernstiger het probleem wordt en hoe meer je kat eronder lijdt!
Heb je het vermoeden dat hij iets gegeten heeft wat dwarszit? Dan had je al naar de dierenarts moeten gaan op het moment dat hij het opat!
Obstipatie door harde ontlasting kan voorkomen worden door het dagelijks geven van een beetje slaolie of olijfolie over het voer. Door het geven van Laxatract/ Kat-a-lax, verkrijgbaar bij de dierenarts. Royal Canin heeft in het veterinaire assortiment Fibre control, lichtbruin logo. Dit is een ontzettend goed voer dat bij katten met een moeilijke stoelgang zeer goed preventief werkt. Het voer moet het liefst levenslang gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het eenmaal zover gevorderd is zal je wel naar de dierenarts moeten. Ik heb zelf ook een poes die ik goed in de gaten moet houden omdat ze een zware vacht heeft en daardoor te veel haren naar binnen krijgt. Ik moet haar elke dag kammen met een vlooienkammetje en bovendien nog speciaal voer geven. Malt pasta wil ook goed helpen.