Waarom hebben mijn kippen ineens een rood hoofd?

Sochtends zagen ze er nog normaal uit en een paar uur later hadden ze allebei een hele rode kop. Ze Hadden wel in de zon gelegen. De kippen zijn 4 maanden oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

hebben ze een goede schaduw plek?? kippen kunnen niet goed tegen warmte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ergens een pot verf openstaan?
kippen kunnen best redelijk tegen de zon,zeker als ze stofbaden kunnen nemen.er moet wel schaduw zijn als ze dat willen.anders ff naar de dierenarts.s6 ermee.
12 jaar geleden
Ik denk door de warmte van de zon. Laat ze even op een koele plek en kijk dan of het minder wordt. Vaak wordt door de warmte hun lellen ook erg rood.
Zorg ook voor voldoende vers drinkwater.

Gooi anders iets over hun ren zodat ze niet de hele tijd in de volle zon zitten.
Aponi
12 jaar geleden
Misschien schamen ze zich ergens voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 maanden is jong en in de puber tijd
of er is een haan binnen geslopen
of er is een kippedo in de buurt.